O nas

Serdecznie witamy w ALDI.

Jesteśmy jedną z wiodących firm handlowych w Europie. W Niemczech zajmujemy pierwsze miejsce wśród sklepów dyskontowych. W 2013 roku świętowaliśmy 100-lecie istnienia naszej firmy: Z małego sklepu w Essen - w dzielnicy Schonnebeck - przekształciliśmy się w odnoszącą sukcesy Grupę ALDI NORD, która reprezentowana jest w dziewięciu europejskich krajach i obejmuje ponad 70 spółek regionalnych. Decydujący wpływ na osiągnięcie trwałego sukcesu ALDI mają nasi pracownicy, których ok. 53 000 zatrudnionych jest w Niemczech, Belgii, Danii, Francji, Luksemburgu, Holandii, Polsce, Portugalii i Hiszpanii.

100 lat doświadczenia w branży handlowej

100 Jahre Kaufmannstradition - Wir sagen Danke für Ihr Vertrauen!

10 kwietnia 1913 roku ojciec przyszłych założycieli firmy - Karla i Theo Albrechta - podjął się sprzedaży pieczywa w Essen-Schonnebeck. Jego żona Anna, która również pochodziła z rodziny kupieckiej, otworzyła w 1914 roku swój pierwszy sklep spożywczy, zorientowany na klienta i jego potrzeby. Sklep prowadzony zgodnie z tą zasadą zapoczątkował sukces i rozwój rodzinnego przedsiębiorstwa. Zasadę tę kontynuowali następnie ich synowie, którzy na trwałe zapisali się w historii niemieckiej branży handlowej. W 1945 roku bracia Karl i Theo Albrecht przejęli od rodziców prowadzenie rodzinnego przedsiębiorstwa. Już trzy lata od przejęcia rodzinnej firmy rozpoczynają jej rozbudowę i przekształcają w sieć sklepów, konsekwentnie realizując swoją strategię: wyselekcjonowany asortyment, dobra jakość towarów, niskie ceny i małe koszty. Firma rozwija się szybko i rozszerza swoją działalność poza granice miasta Essen. W 1954 roku istnieje już 77 sklepów tworzących sprawnie działającą sieć handlową. Sklep główny, znajdujący się w Essen-Schonnebeck, zostaje przekształcony w pierwszy sklep samoobsługowy. Rok później, w 1955 roku, działa już 100 sklepów w kraju związkowym Nadrenia Północna-Westfalia. W 1961 roku bracia postanawiają podzielić między siebie istniejącą sieć sklepów handlowych. Karl przejmuje odpowiedzialność za działalność handlową prowadzoną w południowej części Niemiec, a Theo na północnym obszarze kraju. Od tamtej pory oba - powiązane ze sobą rodzinnie - przedsiębiorstwa ściśle ze sobą współpracują.

Albrecht daje początek sieci dyskontowej ALDI

ALDI Logos - Aus Albrecht wird ALDI

Od 1962 roku Theo Albrecht prowadzi swoją sieć sklepów w północnych Niemczech pod nazwą ALDI (skrót od słów ‚ALBRECHT Diskont'). Jego zasada brzmi: „Koncentracja na tym co najważniejsze", a najważniejszy jest klient! Celem ALDI jest zapewnienie klientom asortymentu wysokiej jakości produktów w najniższych cenach. Z tego względu zrezygnowano z kosztownej aranżacji i wyposażenia sklepów czy z szumnej reklamy. Doskonały stosunek jakości do ceny stał się w latach 60-tych i 70-tych najlepszą reklamą sieci ALDI. I chociaż już od dawna w sklepach ALDI nie sprzedaje się „wyłącznie z palet", stworzona idea działania sklepów dyskontowych ALDI funkcjonuje w swych głównych założeniach już ponad 60 lat.

Asortyment dostosowywany do potrzeb klientów

W minionych dziesięcioleciach - wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów - rozszerzyliśmy naszą ofertę o wiele innowacyjnych produktów i usług: do sprzedawanych na początku produktów, takich jak mąka, cukier i konserwy, dołączyły w latach 60-tych kosmetyki i pierwsze produkty akcyjne - m.in. artykuły tekstylne i artykuły gospodarstwa domowego, nabiał, wędliny, sery i produkty mleczne przechowywane w regałach chłodniczych, świeże owoce i warzywa, wino, dania gotowe oraz usługi, takie jak np. Poczta kwiatowa ALDI, Telefonia komórkowa ALDI Talk czy Biuro podróży ALDI, a obecnie świeże mięso i świeże pieczywo.

W latach 90-tych zaczęto sprzedawać w ALDI tzw. towary luksusowe, dzięki czemu sieć zaczęła cieszyć się jeszcze większą popularnością wśród klientów. Dzisiaj można kupić u nas również urządzenia elektroniczne, wysokiej jakości oliwę z oliwek i produkty dla smakoszy. Oferujemy także szeroką gamę produktów ekologicznych, bogatą ofertę certyfikowanych produktów drzewnych i papierniczych oraz wyprodukowane zgodnie z zasadami polityki zrównoważonego rozwoju produkty rybne. Przy wyborze naszego asortymentu kierujemy się kryteriami ekologicznymi i społecznymi.

Kundenorientierte Sortimentsentwicklung
Od dziesięcioleci dostosowujemy nasz asortyment do wymagań i potrzeb naszych klientów.

Grupa ALDI NORD

Die ALDI Organisation - ALDI NORD Regionalgesellschaften Die ALDI Organisation - ALDI NORD/SÜD Aufteilung ALDI in Deutschland und in Europa

Zdecentralizowany system zarządzania - blisko klienta

Od lat 60-tych Grupa ALDI NORD zorganizowana jest w zdecentralizowany system spółek regionalnych. Taka struktura ma dwie główne zalety: Po pierwsze, zdecentralizowana struktura organizacyjna i zorganizowany, efektywny system logistyczny zapewniają prosty i skuteczny przebieg procesów w przedsiębiorstwie. A po drugie, dzięki temu jesteśmy zawsze blisko naszych klientów i możemy na bieżąco poznawać ich potrzeby i oczekiwania.

W północnych, zachodnich i wschodnich Niemczech istnieje 35 spółek regionalnych ALDI, z których każda reprezentowana jest przez dyrektora generalnego i skupia średnio ok. 70 sklepów. W Niemczech ALDI zatrudnia ponad 28 000 pracowników (w tym 2 500 stażystów), którzy każdego dnia dbają o wysoką jakość naszych produktów i usług.

Ponadto Grupa ALDI powiązana jest rodzinnie z Grupą ALDI SÜD. ALDI SÜD posiada 31 spółek w zachodnich i południowych Niemczech.

Wielki sukces także w całej Europie

Począwszy od lat 70-tych Grupa ALDI NORD zaczęła z powodzeniem rozszerzać swoją działalność na inne kraje Europy, zakładając tam sieci sklepów dyskontowych ALDI.

Niemcy od 1961 r. ponad 2400 sklepów
Holandia od 1973 r. ponad 490 sklepów
Belgia od 1976 r. ponad 440 sklepów
Dania od 1977 r. ponad 220 sklepów
Francja od 1988 r. ponad 900 sklepów
Luxemburg od 1991 r. ponad 10 sklepów
Hiszpania od 2002 r. ponad 250 sklepów
Portugalia od 2006 r. ponad 40 sklepów
Polska od 2008 r. ponad 90 sklepów

Nasz rozwój trwa nieprzerwanie: W Belgii, Danii, Francji, Luxemburgu, Holandii, Polsce, Portugalii i Hiszpanii coraz więcej klientów ufa firmie ALDI i jej niezawodnej zasadzie: „Wysoka jakość w dobrej cenie".

ALDI w świetle badań rynkowych

Przed prawie 30 laty w wyniku badania wizerunkowego - przeprowadzonego wiosną 1986 roku przez agencję Hill+Knowlton - stwierdzono, co następuje: „Firma ALDI zdobyła tak dużo punktów, dzięki wyjątkowo korzystnemu stosunkowi jakości do ceny, że znalazła się w pierwszej dziesiątce pod względem wizerunku, a tym samym w towarzystwie najlepszych firm, takich jak Daimler-Benz, Siemens, Nixdorf, IBM, Bosch, Bayer, VW, BMW i BASF." Ta wysoka ocena marki ALDI przez niemieckich konsumentów potwierdzana była regularnie w kolejnych badaniach przeprowadzanych w następnych latach.

Reader's Digest - MOST TRUSTED BRAND 2012

Marka ALDI godna zaufania!

Według rankingu BBDO Consulting z 2012 roku firma ALDI jest drugim najmocniejszym przedsiębiorstwem handlowym w Niemczech - 99 procent Niemców zna tę markę i prawie 87 procent konsumentów robi regularnie zakupy w sklepach sieci ALDI. Zgodnie z ankietą przeprowadzaną wśród czytelników przez Reader's Digest firma ALDI zajmuje od ośmiu lat pierwsze miejsce - ostatnio w 2012 roku - jako najbardziej zaufana marka handlowa w Niemczech. W marcu 2013 roku firma konsultingowa Interbrand opublikowała swój coroczny ranking najbardziej wartościowych marek w Niemczech. Wartość marki oceniana była według kilku wskaźników. Badano m.in., jaką rolę odgrywa marka w procesie podejmowania decyzji zakupowej klientów. Tak jak w latach poprzednich firma ALDI zajęła ponownie pierwsze miejsce. W maju 2013 roku marka ALDI w rankingu BrandZ znalazła się w gronie 100 najcenniejszych marek świata i zajęła dziewiąte miejsce wśród najcenniejszych marek międzynarodowych.

Lojalność klientów powodem do dumy i radości!

ALDI jest przedsiębiorstwem handlu detalicznego o największym wskaźniku lojalności klientów wobec marki: 91 procent naszych klientów robi zakupy w sklepach ALDI od 10 lub więcej lat - wynika z reprezentatywnego badania konsumenckiego „Fanfocus Deutschland" przeprowadzonego pod koniec 2013 roku przez firmę „Forum! Marktforschung" z Moguncji. Dziękujemy za to naszym klientom!

ALDI spogląda w przyszłość

100 lat istnienia firmy to jeszcze nie powód, by „spocząć na laurach". Dlatego ciągle udoskonalamy nasz wizerunek i atrakcyjność oferty ALDI. Stały rozwój asortymentu, atrakcyjne i nowoczesne opakowania oraz kolorowa szata graficzna i przejrzysty układ treści w gazetkach dla klientów, a także na naszej stronie internetowej, to tylko niektóre z podejmowanych przez nas działań. Nieustannie dbamy o to, aby zadowolenie naszych klientów z jakości oferowanych przez nas towarów i usług było na coraz wyższym poziomie. Atrakcyjna oferta, sklepy blisko klienta, nowoczesny wizerunek, modernizacja i przebudowa istniejących sklepów oraz budowa nowych, to wszystko po to by jeszcze bardziej ułatwić i uprzyjemnić zakupy naszym klientom w funkcjonalnie urządzonych i przestronnych sklepach. Chcemy, aby nasi klienci czuli się komfortowo robiąc u nas zakupy. Nowy system oświetleniowy, ciekawa kolorystyka, szersze alejki oraz wygodniejsza i bardziej przejrzysta ekspozycja produktów - to wszystko tworzy przyjazną i zachęcającą do zakupów atmosferę.

Zapraszamy do odwiedzenia naszych sklepów i życzymy udanych zakupów!

ALDI auf Zukunftskurs - neue Filialen
Nowe markety budowane są w nowoczesnych formach niskiej zabudowy i posiadają duże przeszklone ściany frontowe.

ALDI auf Zukunftskurs - frische Backwaren
W naszej ofercie świeże pieczywo z własnej piekarni.

ALDI auf Zukunftskurs - neues Lichtkonzept, frische Farben, breitere Gänge

ALDI auf Zukunftskurs - neues Lichtkonzept, frische Farben, breitere Gänge

* Oferta ważna w podanym terminie lub do wyczerpania zapasów.

*
Oferta ważna w podanym terminie lub do wyczerpania zapasów.