Jak bezpiecznie robić zakupy

Ze względu na zaistniałą sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa pragniemy zapewnić, że dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić najwyższe standardy bezpieczeństwa i higieny zarówno klientom, jak i pracownikom oraz zagwarantować ciągłość dostaw produktów. Jesteśmy świadomi ważnej roli, którą przyszło nam pełnić w tym pełnym wyzwań okresie.

Naszym nadrzędnym celem jest zapewnienie możliwości zaopatrywania się w naszych sklepach we wszystkie potrzebne artykuły  w jak najbardziej komfortowych warunkach z dbałością o zdrowie i bezpieczeństwo. Dlatego wdrożyliśmy specjalną procedurę sanitarną we wszystkich sklepach ALDI, niezmiennie stawiamy na transparentną komunikację i działanie w poczuciu społecznej odpowiedzialności.

JAK ZACHOWAĆ BEZPIECZEŃSTWO PODCZAS ZAKUPÓW?

Drodzy Klienci – jeżeli koniecznie musicie zrobić zakupy sugerujemy aby ich czas był maksymalnie krótki. W naszych sklepach znajdziecie specjalne instrukcje – prosimy o ich przestrzeganie. Dbajmy o siebie wzajemnie!

Jeśli możecie – zostańcie w domach. Szczególnie seniorzy i osoby borykające się z różnymi problemami zdrowotnymi. O zrobienie zakupów (jeżeli naprawdę są niezbędne) poproście kogoś z rodziny lub sąsiadów.

Jeśli zakupy są dla Państwa koniecznością, prosimy o rozwagę i zachowanie szczególnych środków ostrożności. W tym celu prosimy o:

  • stosowaniu się do obowiązku zakrywania ust i nosa
  • zachowanie bezpiecznej odległości 2 m od innych osób (klienci, kasjerzy, pracownicy),
  • dokonywanie w miarę możliwości płatności bezgotówkowych,
  • wyjmowanie pieczywa oraz warzywa i owoców wyłącznie przy użyciu jednorazowych rękawiczek dostępnych w sklepach. Po zapakowniu pieczywa, owoców i warzyw, rękawiczek można użyć także do nakładania kolejnych produktów,
  • unikanie uścisków dłoni, uścisków i innych form powitań oraz bezpośredniego kontaktu fizycznego,
  • nie dotykanie podczas wizyt w sklepach, dłońmi okolic twarzy zwłaszcza ust, nosa i oczu,
  • przestrzeganie higieny kaszlu i oddychania. Podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką, a następnie w miarę możliwości najszybciej wyrzucić chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce, używając mydła i wody lub zdezynfekować je środkami na bazie alkoholu (min. 60%).
  • mycie i dezynfekcję dłoni przed i po zakupach. 
COVID

NOWE PRZEPISY W ZWIĄZKU Z EPIDEMIĄ KORONAWIRUSA

Aktualna sytuacja wymaga od nas, abyśmy zrobili wszystko, co możliwe, by przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Dlatego, w związku z nowymi zaleceniami i wytycznymi rządu, we wszystkich sklepach ALDI wprowadzamy zasady mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa. Stosujmy się do nich i troszczmy się o siebie nawzajem.

Nowe zasady robienia zakupów:

LIMIT LICZBY KLIENTÓW W SKLEPACH ALDI

Informujemy, że zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów od dnia 17 października 2020 roku z uwagi na pandemię koronawirusa wprowadziliśmy w naszych sklepach zasadę ograniczenia ilości klientów.

Limit przestrzeni wynosi 15m2 na osobę.

GODZINY DLA SENIORÓW

Informujemy, że w związku z nowymi przepisami rządowymi dotyczącymi epidemii koronawirusa, a przewidującymi również zmiany w funkcjonowaniu m.in. placówek handlowych, sieć ALDI wprowadza godziny tylko dla seniorów.

Od 15 października nasze sklepy od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00–12.00 obsługują wyłącznie osoby powyżej 60. roku życia. 

W celu zapewnienia właściwej polityki informacyjnej dbamy o to, by komunikaty głosowe w sklepach przypominały klientom o zbliżających się godzinach dla seniorów. Takie informacje znajdą się także na plakatach w sklepach.

 

Ponadto, by zwiększyć bezpieczeństwo klientów i pracowników, wszystkie sklepy sieci ALDI wyposażone zostały dodatkowo w specjalny dozownik z płynem dezynfekującym.

Dla zwiększenia bezpieczeństwa zakupów kasy w naszych sklepach obudowane są ochronną pleksi także od strony płatności i pakowania zakupów. Każdy z naszych pracowników wyposażony jest z kolei w przyłbicę ochronną.

Q&A - NAJCZĘSTSZE PYTANIA WRAZ Z ODPOWIEDZIAMI:

1. Czy możemy mówić o brakach określonych produktów w sklepach ALDI?

Zdiagnozowanie kolejnych przypadków koronawirusa w Polsce wpłynęło na wzrost zainteresowania klientów produktami z długim terminem przydatności do spożycia. Wśród najczęściej kupowanych przez klientów produktów znajdują się m.in. kasze, makarony oraz produkty higieniczne. Sytuacja ta nie wpływa jednak na stan naszego zaopatrzenia, które jest na bieżąco uzupełniane w ramach planowanych dostaw towarów.

2. Czy jesteśmy w stanie uzupełnić brakujące w sklepach zapasy? Jak długo nam to zajmie?

Naszym nadrzędnym celem jest zapewnienie ciągłości dostaw produktów. Produkty, które cieszą się aktualnie zwiększonym zainteresowaniem klientów, są na bieżąco uzupełniane w ramach planowanych dostaw towarów. Robimy wszystko, aby klienci zaopatrzyli się w naszych sklepach we wszystkie niezbędne artykuły. W każdym dziale firmy, magazynie centralnym i sklepie pracujemy na pełnych obrotach, aby sprostać oczekiwaniom naszych klientów.

3. Czy rozważamy racjonowanie towaru (poniżej ilości hurtowych)?

ALDI nie prowadzi sprzedaży hurtowej, dlatego w przypadku prób zakupu towarów, zwłaszcza przez osoby prowadzące działalność gospodarczą w celu ich dalszej odsprzedaży, personel sklepowy powinien działać w interesie klienta detalicznego, z możliwością odmowy sprzedaży włącznie. Zakup w ilościach hurtowych należy interpretować w zależności od artykułu (np. zgrzewka cukru, mąki).

4. Czy może dojść do sytuacji, w której nie będziemy w stanie uzupełnić zapasów w sklepach?

Dostawy produktów do sieci naszych sklepów są ściśle powiązane z działaniami naszych dostawców, którzy odnotowują zwiększone ilości zamówień. Aktualnie sytuacja w polskim handlu jest bardzo dynamiczna. Na ten moment sytuacja jest stabilna, a braki w dostawach asortymentu do sklepów marginalne. Na ten moment nasi klienci nie muszą martwić się o brak dostaw. Podstawowe produkty znajdują się na naszych sklepowych półkach i są na bieżąco dowożone.

5. Jak rozwój koronawirusa wpływa na planowane przez nas akcje promocyjne ?

Zaplanowane akcje tematyczne i promocyjne realizowane są zgodnie z zaplanowaną na ten rok strategią. Nie planujemy rezygnować z promocji i okazji, które przygotowaliśmy dla naszych klientów. Robimy wszystko, aby utrzymać ceny produktów marek własnych na dotychczasowym poziomie.

6. Jak chronimy pracowników, w tym pracowników w sklepach?

W trosce o zdrowie i bezpieczeństw pracowników ALDI wdrożyliśmy specjalną procedurę sanitarną, w ramach której poinformowaliśmy wszystkich pracowników o zasadach higieny i prewencji dotyczącej koronawirusa. Zwróciliśmy m.in. jeszcze większą niż do tej pory uwagę na higieniczne obchodzenie się z żywnością, zachowanie 1-2 metrów odstępu od osób kaszlących i kichających, a także regularne mycie i dezynfekcję dłoni. Wszyscy pracowni ALDI mają dostęp do środków dezynfekujących oraz innych środków higienicznych. Zwiększyliśmy też częstotliwość kontroli czystości naszych sklepów oraz zobligowaliśmy pracowników do częstszego czyszczenia wszystkich powierzchni sklepowych. Pracownicy pracują w rękawiczkach ochronny. We wszystkich naszych sklepach obudowaliśmy kasy specjalnymi płytami plexi. Zachęcamy również klientów do dokonywania płatności bezgotówkowych przy użyciu karty płatniczych, a pracowników wyposażyliśmy w przyłbice i rękawiczki ochronne.

Ponadto w ramach wewnętrznego systemu zarządzania zdrowiem, ALDI wstrzymało udział pracowników w targach, ważnych wydarzeniach, międzynarodowych lub wyjazdach zagranicznych. Wszystkie podróże służbowe do regionów zagrożonych zostały odwołane. Zrezygnowaliśmy też z organizacji kilkuosobowych spotkań biznesowych w centrali firmy w Katowicach. Wprowadziliśmy również możliwość pracy zdalnej.

W trosce o osoby odpowiadające za dostawy towarów, wdrożone zostały specjalne zalecenia dotyczące sposobu przyjmowania dostaw. Ograniczyliśmy kontakt pracowników działu przyjęć towaru z kierowcami oraz pracownikami pozostałych działów, obudowaliśmy specjalnymi płytami plexi podest, na którym odbywa się przyjęcie towaru, a wszelkie dokumenty są dodatkowo dezynfekowane.

W ramach działań prewencyjnych w kontekście koronawirusa, jako odpowiedzialny pracodawca ALDI przygotowało również wewnętrzną procedurę na wypadek zarażenia się przez pracownika koronawirusem. Procedura ta określa odpowiedzialności poszczególnych osób w organizacji oraz konieczne do podjęcia działania, które pozwolą na zapewnienie bezpieczeństwa pozostałym pracownikom firmy oraz naszym klientom. 

7. Jaką mamy procedurę na zarażonego koronawirusem pracownika?

ALDI przygotowało specjalną, wewnętrzną procedurę postępowania na wypadek zarażenia się pracownika koronawirusem. Procedura ta określa odpowiedzialności poszczególnych osób w organizacji oraz konieczne do podjęcia działania, które pozwolą na zapewnienie bezpieczeństwa pozostałym pracownikom firmy oraz naszym klientom. Przede wszystkim postępujemy zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego

8. Jakie procedury wdrożyliśmy, aby chronić klientów?

Zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia wyposażyliśmy klientów w rękawiczki ochronne i zapewniliśmy w sklepach specjalny dozownik z płynem dezynfekującym dla klientów.  Ponadto, już wcześniej, aby chronić wszystkich klientów ALDI w kontekście koronawirusa przygotowaliśmy komunikację informacyjną zgodną z zaleceniami GIS-u. Przy stanowiskach z warzywami, owocami oraz pieczywem zapewniliśmy jednorazowe rękawiczki, które pozwalają na ograniczenie bezpośredniego kontaktu z produktami.

Jako firma odpowiedzialna społecznie dołączyliśmy również do ogólnopolskiej akcji #zostańwdomu, w ramach której zachęcamy swoich klientów, aby bez potrzeby nie wychodzić z domu. ALDI przygotowało w tym zakresie specjalne komunikaty, które pojawią się wszędzie tam, gdzie mogą mieć z nimi styczność klienci, czyli w sklepach w postaci plakatów i audiomarketingu, na portalach społecznościowych, na stronie www, czy w reklamach zewnętrznych.

9. Czy w przypadku dalszego rozprzestrzeniania się koronawirusa w Polsce ALDI zgodnie z planem otworzy swoje kolejne sklepy?

W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo wszystkich, staramy się minimalizować zagrożenie związane z generowaniem dodatkowego ruchu w naszych sklepach. Podjęliśmy decyzję o przesunięciu planowanych w najbliższym czasie otwarć sklepów ALDI. O nowych terminach otwarć, będzie informować w specjalnych komunikatach.

10. Czy rozważamy zamknięcie sklepu w danej lokalizacji?

Postępujemy zgodnie z procedurą sanitarną mającą na celu ochronę naszych klientów i pracowników w każdym punkcie sprzedaży. To dla nas najwyższy priorytet. Nasze sklepy są i będą otwarte. Nie planujemy zamknięcia sklepów, czujemy się odpowiedzialni za umożliwienie naszym klientom zaopatrzenia się w artykuły spożywcze zgodnie z zapotrzebowaniem.

11. Czy planowana jest dezynfekcja wózków i koszyków zakupowych?

W ramach działań prewencyjnych w kontekście koronawirusa zwiększyliśmy częstotliwość kontroli czystości naszych sklepów oraz zobligowaliśmy pracowników do częstszego czyszczenia wszystkich powierzchni sklepowych. Pracujemy nad zwiększeniem częstotliwości mycia i dezynfekcji wózków oraz koszyków zakupowych we wszystkich sklepach. Stosujemy się do obowiązujących zaleceń sanitarnych GIS-u. 

12. Czy posiadamy w sprzedaży żele antybakteryjne, maseczki lub inne środki higieny ważne w kontekście ochrony przed koronawirusem?

Od 14.03.2020r. w ofercie ALDI dostępny jest preparat wirusobójczy, bakteriobójczy i grzybobójczy do dezynfekcji powierzchni. Natomiast od 01.04.2020 r w sklepach ALDI klienci mogą zakupić żele antybakteryjne, które zgodnie z zaleceniami WHO są jednym ze środków prewencyjnych  w kontekście koronawirusa.

13. Czy ALDI wprowadziło limit osób przebywających w sklepie?

Informujemy, że zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów od dnia 17 października 2020 roku z uwagi na pandemię koronawirusa wprowadziliśmy w naszych sklepach zasadę ograniczenia ilości klientów. Limit przestrzeni wynosi 15m2 na osobę.

14. Czy w sklepach pojawią się stacje do dezynfekcji dla klientów?

W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo naszych klientów, wszystkie sklepy zostały wyposażone w specjalne dozowniki z płynem dezynfekującym dla klientów. Dozowniki te znajdują się na wejściu do każdego sklepu.

15. W jakich godzinach otwarte są sklepy ALDI?

Nowe regulacje dotyczące sposobu limitowania osób w sklepach nie wpływają na zmianę godzin otwarcia naszych placówek. Wszystkie sklepy ALDI (z jednym wyjątkiem) są otwarte od poniedziałku do soboty w godzinach 6.00-22.00. Godziny otwarcia w niedziele handlowe nie ulegają zmianie. Klienci mogą dokonywać wtedy zakupów od 9.00 do 18.00.

16. Dlaczego ALDI zrezygnowało z przerwy technicznej w swoich sklepach?

Dotychczas we wszystkich sklepach ALDI w Polsce w godzinach od 14:00 do 14:30 obowiązywała półgodzinna przerwa w funkcjonowaniu naszych sklepów, której celem było zagwarantowanie bezpiecznej rotacji pracowników pracujących w systemie zmianowym. W ostatnim czasie w wybranych sklepach testowaliśmy jednak nowe rozwiązanie umożliwiające zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom i klientom bez konieczności wprowadzania specjalnej przerwy technicznej w funkcjonowaniu sklepów. Wypracowane rozwiązania w zakresie dezynfekcji sklepu oraz rotacji pracowników z poszczególnych zmian okazały się satysfakcjonujące i  dały nam podstawy do tego, by ostatecznie zrezygnować z półgodzinnej przerwy w pracy  we wszystkich placówkach ALDI w Polsce. Dzięki temu klienci będą mogli bez przeszkód dokonywać zakupów w godzinach od 6:00 do 22:00.

17. W jaki sposób bez przerwy technicznej zachowane zostanie bezpieczeństwo pracowników?

Zniesienie przerwy technicznej w funkcjonowaniu naszych sklepów nie oznacza rezygnacji z wysokich standardów bezpieczeństwa i obowiązywania naszych procedur sanitarnych. Pracownicy sklepów nadal pracować będą w systemie rotacyjnym, a  pomiędzy zmianami dokonywana będzie tak jak dotychczas dezynfekcja sklepów, za którą kończąc pracę odpowiedzialni będą pracownicy z poszczególnych zmian. Rozwiązanie to zostało już przez nas przetestowane wcześniej w kilku wybranych sklepach w Polsce i okazało się satysfakcjonujące. To dało nam podstawy do tego, by ostatecznie zrezygnować z półgodzinnej przerwy w pracy  we wszystkich placówkach ALDI w Polsce. Dzięki temu klienci będą mogli bez przeszkód dokonywać zakupów w godzinach od 6:00 – 22:00.

CZEKAMY NA PAŃSTWA ZGŁOSZENIA I SUGESTIE

Drodzy Klienci, wierzymy, że w tym trudnym okresie wszyscy pozostaniemy dla siebie życzliwi i wyrozumiali. Jeśli jednak podczas zakupów zauważycie coś, co was niepokoi, dajcie nam znać.

Nasze Biuro Obsługi Klienta pozostaje otwarte na wszelkie Państwa sugestie. Prosimy o kontakt pod adresem  obsluga.klienta@aldi.pl lub też telefonicznie:

Bezpłatna infolinia tel.: 800 118 118
Kontakt telefoniczny: +48 32 35 70 300

ALDI Newsletter

Nie przegap żadnej oferty!

Przypomnienie o

Błąd! Przepraszamy, wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Czy chcesz aby Cię powiadomić, kiedy przedmiot będzie dostępny? *

Potwierdzenie przypomnienia *

Dzień przypomnienia
Dwa dni wcześniej
Jeden dzień wcześniej
W dniu oferty
Godzina
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Uwagi
  • Aby skorzystać z naszej bezpłatnej usługi przypominania, prosimy najpierw o Twoje potwierdzenie. W tym celu prosimy podać adres e-mail i / lub numer telefonu i kliknąć „Aktywuj przypominanie". W zależności od wybranej formy kontaktu (e-mail, SMS), otrzymasz link aktywacyjny. Aby aktywować usługę przypominania, prosimy kliknąć w link w otrzymanej wiadomości. Potwierdzenie to nie będzie wymagane ponownie w przyszłości.
  • Prosimy uzupełnić pola oznaczone *.
  • Aby przesłać ten formularz, prosimy zaakceptować pliki cookie w ustawieniach zabezpieczeń przeglądarki.
  • Wysyłanie SMS-ów jest możliwe tylko w krajowej sieci komórkowej.
  • Przypomnienie może być wysłane tylko wtedy, gdy wybrana data jest w przyszłości i po pomyślnym uwierzytelnieniu Twojego adresu e-mail lub numeru telefonu.
  • Twój adres e-mail i numer telefonu komórkowego są wykorzystywane w celu wysłania powiadomienia o wybranym artykule i przechowywane, aby zachować potwierdzone uwierzytelnienie przy korzystaniu z tej usługi przez Ciebie w przyszłości. W dowolnym momencie możesz zrezygnować z subskrypcji / usunąć dane poprzez „ formularz rezygnacji z usługi przypominania”. Pamiętaj, że aktywacja usługi przypominania jest dozwolona tylko w przypadku, gdy sam jesteś odbiorcą.

Niedostępne

Oferta już wygasła

Aktywacja przypominania!

Potwierdzenie przypomnienia

Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)

Wymagana aktywacja wiadomości (SMS)

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail / SMS)

Na podany adres e-mail została wysłana wiadomość, aby potwierdzić Twój adres e-mail. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany numer został wysłany SMS, aby potwierdzić Twój numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany adres e-mail i numer zostały wysłane wiadomości, aby potwierdzić Twój adres e-mail i numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości. Jeśli strona z potwierdzeniem się nie otworzy, prosimy skopiować link i wkleić go w przeglądarce.