09.06.2025
Rok 2024 przyniósł kolejny, imponujący rezultat współpracy ALDI z IFCO - liderem w zakresie zrównoważonych opakowań wielokrotnego użytku (PWU) dla świeżej żywności. Sieć ALDI po raz kolejny otrzymała prestiżowy certyfikat potwierdzający wkład w gospodarkę o obiegu zamkniętym, a co najważniejsze - osiągnęła jeszcze lepsze wyniki środowiskowe niż w 2023 roku. Redukcja emisji CO₂ większa o 10% a oszczędności wody ponad 5 razy większe - a to tylko niektóre osiągnięcia dyskontera.
Dzięki zastosowaniu opakowań IFCO zamiast tradycyjnych kartonów, ALDI w 2024 roku:
Uzyskane efekty działań porównywalne są do tych, które przyniosłaby roczna redukcja samochodów na drogach aż o 1347 pojazdów, wyeliminowania, 4,4 mln 5-minutowych pryszniców, czy 3,1 mln pełnowartościowych posiłków, które nie trafiły do kosza.
- Osiągnięcie jeszcze lepszych wyników w 2024 roku pokazuje, że nasze podejście do zrównoważonego rozwoju nie jest jednorazową deklaracją, lecz realnym działaniem wpisanym w DNA marki ALDI. Współpraca z IFCO pozwala nam nie tylko redukować ślad węglowy, ale także rozwijać odpowiedzialny łańcuch dostaw, który przynosi korzyści środowisku i klientom – mówi Luiza Urbańska, Młodszy Manager ds. Komunikacji i PR w ALDI Polska. Wdrażając to rozwiązanie w całej Grupie ALDI Nord, sprawiamy, że nasza logistyka staje się jeszcze bardziej wydajna. Opakowania IFCO trafiają do dostawców, są wypełniane świeżymi produktami, przewożone do sklepów, a po opróżnieniu składane, odbierane i wykorzystywane ponownie. Naszym celem jest rozszerzenie tego systemu zamkniętego obiegu na kolejne kategorie produktów – by jeszcze więcej elementów łańcucha dostaw działało w duchu gospodarki obiegu zamkniętego - dodaje Urbańska.
Certyfikat IFCO opiera się na metodyce LCA (analiza cyklu życia produktu), zgodnej z normami ISO 14040/14044, i stanowi obiektywny dowód wpływu firmy na środowisko.
* * *
O ALDI
ALDI w Polsce posiada ponad 360 sklepów i zatrudnia ponad 4800 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca. ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w ośmiu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej na www.aldi.pl
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)