1. KOMUNIKATY PRASOWE
  2. „W ALDI zyskujesz, gdy nie marnujesz!” - ALDI z nową kampanią edukacyjną w zakresie Zero Waste

„W ALDI zyskujesz, gdy nie marnujesz!” - ALDI z nową kampanią edukacyjną w zakresie Zero Waste

a

Według Badań Polskiego Uniwersytetu Ekonomicznego i Federacji Polskich Banków Żywności co roku w naszym kraju w przeciętnym domowym koszu ląduje jedzenie o wartości nawet 2,5 tys. złotych. To kwota, za którą można by zakupić np. lodówkę, telewizor czy dobry ekspres do kawy. Jak w takim razie marnować mniej jedzenia i tym samym zachować przynajmniej część tej sumy w kieszeni? Z odpowiedzią przychodzi ALDI w swojej najnowszej kampanii edukacyjnej. Jest to część szerszych działań sieci w zakresie zero waste.

W Polsce skala marnowania żywności przekłada się na niemal 5 milionów ton jedzenia, która trafia do śmietników. Według cytowanych powyżej badań w przypadku gospodarstw domowych głównym powodem takiej sytuacji jest zapominanie o produktach. Taka przyczyna dotyczy aż 52% przypadków. Na drugim miejscu znajduje się przygotowywanie zbyt dużych porcji, a na kolejnych – kupowanie zbyt wielu produktów i robienie zakupów bez listy. Oznacza to, że w wielu przypadkach marnowania można uniknąć poprzez racjonalne zarządzanie zapasami i przemyślane zakupy. O tym, jak to zrobić, klientom ALDI przypominają m.in. proste porady umieszczone w sklepach.

Liczne wskazówki m.in. na temat tego, jak w kreatywny sposób możemy wykorzystać resztki jedzenia oraz jak poprawić planowanie zakupów i przechowywanie żywności znajdziemy też na stronie internetowej ALDI w specjalnej zakładce. Dowiemy się z niej np. jak przechowywać warzywa i owoce, by dłużej cieszyć się ich świeżością, jak zadbać o odpowiednie ułożenie zakupów w koszyków czy do czego wykorzystać… fusy z kawy i pestki wiśni. Sieć wspiera racjonalne planowanie zakupów również poprzez swoją politykę promocji zawsze od pierwszej sztuki, dzięki czemu klienci nie są zachęcani do robienia zapasów ponad miarę, by móc skorzystać z niższej ceny.

 – Zrozumienie wpływu naszych działań to klucz do przyszłości. Kampania „W ALDI zyskujesz, gdy nie marnujesz” jest inspiracją dla naszych klientów, pracowników, ale również innych przedsiębiorstw, aby podejmować kroki w kierunku zrównoważonej przyszłości. Razem możemy osiągnąć znacząco zmiany – mówi Daria Kołodziej, menadżerka ds. Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa w ALDI. – W ALDI nie tylko zachęcamy do niemarnowania, ale również podejmujemy realne działania edukacyjne i informacyjne, promując racjonalne gospodarowanie produktami spożywczymi i odpowiedzialne postawy konsumenckie. Bo przecież kto nie marnuje, ten zyskuje – podkreśla.

Kampania „W ALDI zyskujesz, gdy nie marnujesz” stanowi część szerszych działań sieci nastawionych na propagowanie niemarnowania żywności i realizację idei zero-waste. Od wielu lat z powodzeniem ALDI prowadzi m.in. „Misję Opakowaniową”, zgodnie z którą stosuje skrzynki wielorazowego użytku, wykorzystuje surowce z recyklingu, redukuje zużycie plastiku lub zmniejsza jego wagę tam, gdzie całkowita rezygnacja z tego surowca nie jest możliwa. Sieć stawia również na optymalizację gospodarki odpadami oraz aktywnie współpracuje z organizacjami charytatywnymi w zakresie przekazywania żywności. Jako grupa przedsiębiorstw ALDI Nord dba o obniżenie emisji gazów cieplarnianych i inwestycje w rozwiązania energooszczędne i ekologiczne oświetlenie LED.

Kontakt dla mediów: patrycja.narozna@prart-media.pl

Przypomnienie o
Błąd! Przepraszamy, wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Czy chcesz aby Cię powiadomić, kiedy przedmiot będzie dostępny?

Potwierdzenie przypomnienia

Dzień przypomnienia
Dwa dni wcześniej
Jeden dzień wcześniej
W dniu oferty
Godzina
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Uwagi
  • Aby skorzystać z naszej bezpłatnej usługi przypominania, prosimy najpierw o Twoje potwierdzenie. W tym celu prosimy podać adres e-mail i / lub numer telefonu i kliknąć „Aktywuj przypominanie". W zależności od wybranej formy kontaktu (e-mail, SMS), otrzymasz link aktywacyjny. Aby aktywować usługę przypominania, prosimy kliknąć w link w otrzymanej wiadomości. Potwierdzenie to nie będzie wymagane ponownie w przyszłości.
  • Prosimy uzupełnić pola oznaczone *.
  • Aby przesłać ten formularz, prosimy zaakceptować pliki cookie w ustawieniach zabezpieczeń przeglądarki.
  • Wysyłanie SMS-ów jest możliwe tylko w krajowej sieci komórkowej.
  • Przypomnienie może być wysłane tylko wtedy, gdy wybrana data jest w przyszłości i po pomyślnym uwierzytelnieniu Twojego adresu e-mail lub numeru telefonu.
  • Twój adres e-mail i numer telefonu komórkowego są wykorzystywane w celu wysłania powiadomienia o wybranym artykule i przechowywane, aby zachować potwierdzone uwierzytelnienie przy korzystaniu z tej usługi przez Ciebie w przyszłości. W dowolnym momencie możesz zrezygnować z subskrypcji / usunąć dane poprzez „ formularz rezygnacji z usługi przypominania”. Pamiętaj, że aktywacja usługi przypominania jest dozwolona tylko w przypadku, gdy sam jesteś odbiorcą.

Niedostępne

Oferta już wygasła

Aktywacja przypominania!

Potwierdzenie przypomnienia

Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)

Wymagana aktywacja wiadomości (SMS)

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail / SMS)

Na podany adres e-mail została wysłana wiadomość, aby potwierdzić Twój adres e-mail. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany numer został wysłany SMS, aby potwierdzić Twój numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany adres e-mail i numer zostały wysłane wiadomości, aby potwierdzić Twój adres e-mail i numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości. Jeśli strona z potwierdzeniem się nie otworzy, prosimy skopiować link i wkleić go w przeglądarce.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch