1. KOMUNIKATY PRASOWE
  2. ALDI podniosło o 15 % wykorzystanie jaj z chowów alternatywnych i zdobyło wyróżnienie w rankingu Stowarzyszenia Otwarte Klatki

ALDI podniosło o 15 % wykorzystanie jaj z chowów alternatywnych i zdobyło wyróżnienie w rankingu Stowarzyszenia Otwarte Klatki

Informacja prasowa w 24.03.2021

i

Działania sieci sklepów ALDI na rzecz dobrostanu kur niosek i sukcesywnego zastępowania jaj
z chowu klatkowego chowami alternatywnymi, zostały wyróżnione w rankingu Stowarzyszenia Otwarte Klatki. W wyniku badania przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, ALDI uplasowało się na trzecim miejscu w rankingu podnosząc o ponad 15% wykorzystanie jaj z chowów alternatywnych przy produkcji marek własnych w stosunku do ubiegłych lat.

ALDI jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce zadeklarowało, że do roku 2025 wycofa ze sprzedaży i składów wszystkich produktów marek własnych jaj świeżych od kur z chowu klatkowego,  dając dobry przykład pozostałym sieciom i wyznaczając standard, który szybko został przyjęty na rynku. Sieć doceniona została za postęp w wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, promocję kupna jaj z chowów alternatywnych oraz czytelną i transparentną komunikację z klientami poprzez opublikowanie na swojej stronie internetowej oświadczenia w sprawie wycofywania jaj z chowu klatkowego.

W ofercie produktów marek własnych ALDI, zawierających w swoim składzie jaja, w ponad 45% pochodzą one z chowów alternatywnych. Liczba ta wzrosła o ponad 15% w stosunku do ubiegłych lat. Dodatkowo aż 72% sztuk sprzedanych jaj świeżych pochodzi z hodowli alternatywnych. Działania sieci zostały pozytywnie ocenione w rankingu przeprowadzonym przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, w którym ALDI zajęło trzecie miejsce.

To już kolejny raz, kiedy ALDI pokazuje, że jest jednym z wiodących liderów w zakresie poprawy dobrostanu kur niosek. Poprzez systematyczną pracę, wdrażane rozwiązania oraz transparentną komunikację, sieć pozytywnie wpływa na poprawę losu milionów zwierząt w Polsce. Sprawne wycofywanie jaj pochodzących z chowu klatkowego to bardzo istotny element działalności w ramach odpowiedzialności społecznej biznesu, jego efektywna realizacja dobitnie pokazuje, że ALDI spełnia oczekiwania konsumentów - mówi Julia Pająk, Specjalistka ds. Kampanii Biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki


Sieć sklepów ALDI od lat konsekwentnie prowadzi działania na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt, wprowadzając m.in. kompleksowy zbiór regulacji w obrębie łańcucha dostaw i liczne polityki zakupowe regulujące kwestie ekologiczne i społeczne, w tym międzynarodową politykę dobrostanu zwierząt.

Przyznane wyróżnienie cieszy nas, ponieważ jest odzwierciedleniem podejmowanych przez nas od lat działań na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt i utwierdza w przekonaniu, że obrany przez nas kierunek jest słuszny. Poprzez swoją aktywność chcemy pokazywać, że nasze codzienne wybory mają znaczenie. Podnieśliśmy o ponad 15%, w stosunku do ubiegłych lat, wykorzystanie jaj z chowów alternatywnych przy produkcji marek własnych. Jesteśmy dumni również z tego, że w kilku krajach,
w których działa ALDI, cel wycofania w całości jaj klatkowych ze składów produktów, m.in. w Niemczech i Belgii, został już zrealizowany.  Jesteśmy nastawieni na dialog z dostawcami i wierzymy, że i w Polsce ten cel uda nam się osiągnąć w zadeklarowanym terminie
– mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik Działu Jakości i CR w ALDI Polska.

W badaniu  ankietowym przeprowadzonym przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki łącznie wzięło udział 9 sieci handlowych. Każda sieć uczestnicząca w badaniu oceniana była pod kątem transparentności i rzeczywistych postępów we wdrażaniu podjętych zobowiązań w temacie wycofania jaj z chowu klatkowego oraz promowaniu kupna jaj z innych niż klatkowe systemów hodowli. Na 9 sieci handlowych, które wypełniły ankietę, 7opublikowała na swojej oficjalnej stronie czytelne dla konsumentów oświadczenie o rezygnacji z jaj „trójek”, a 8 z nich promują zakup jaj świeżych z chowu alternatywnego wśród swoich klientów.

ALDI w Polsce posiada 169 sklepów i zatrudnia blisko 3500 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.

ALDI Polska jest częścią grupy przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 77 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii.

Przypomnienie o

Błąd! Przepraszamy, wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Czy chcesz aby Cię powiadomić, kiedy przedmiot będzie dostępny? *

Potwierdzenie przypomnienia *

Dzień przypomnienia
Dwa dni wcześniej
Jeden dzień wcześniej
W dniu oferty
Godzina
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Uwagi
  • Aby skorzystać z naszej bezpłatnej usługi przypominania, prosimy najpierw o Twoje potwierdzenie. W tym celu prosimy podać adres e-mail i / lub numer telefonu i kliknąć „Aktywuj przypominanie". W zależności od wybranej formy kontaktu (e-mail, SMS), otrzymasz link aktywacyjny. Aby aktywować usługę przypominania, prosimy kliknąć w link w otrzymanej wiadomości. Potwierdzenie to nie będzie wymagane ponownie w przyszłości.
  • Prosimy uzupełnić pola oznaczone *.
  • Aby przesłać ten formularz, prosimy zaakceptować pliki cookie w ustawieniach zabezpieczeń przeglądarki.
  • Wysyłanie SMS-ów jest możliwe tylko w krajowej sieci komórkowej.
  • Przypomnienie może być wysłane tylko wtedy, gdy wybrana data jest w przyszłości i po pomyślnym uwierzytelnieniu Twojego adresu e-mail lub numeru telefonu.
  • Twój adres e-mail i numer telefonu komórkowego są wykorzystywane w celu wysłania powiadomienia o wybranym artykule i przechowywane, aby zachować potwierdzone uwierzytelnienie przy korzystaniu z tej usługi przez Ciebie w przyszłości. W dowolnym momencie możesz zrezygnować z subskrypcji / usunąć dane poprzez „ formularz rezygnacji z usługi przypominania”. Pamiętaj, że aktywacja usługi przypominania jest dozwolona tylko w przypadku, gdy sam jesteś odbiorcą.
div>

Niedostępne

Oferta już wygasła

Aktywacja przypominania!

Potwierdzenie przypomnienia

Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)

Wymagana aktywacja wiadomości (SMS)

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail / SMS)

Na podany adres e-mail została wysłana wiadomość, aby potwierdzić Twój adres e-mail. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany numer został wysłany SMS, aby potwierdzić Twój numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany adres e-mail i numer zostały wysłane wiadomości, aby potwierdzić Twój adres e-mail i numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości. Jeśli strona z potwierdzeniem się nie otworzy, prosimy skopiować link i wkleić go w przeglądarce.