1. KOMUNIKATY PRASOWE
  2. ALDI redukuje oświetlenie w sklepach i na parkingach

ALDI redukuje oświetlenie w sklepach i na parkingach

ALDI zredukowało w grudniu oświetlenie na parkingach i we wnętrzach sklepów. Poza
oświetleniem głównym sali sprzedaży nowe regulacje obowiązują także przy regałach alkoholami,
kosmetykami i produktami dla dzieci. Dzięki wprowadzonym zmianom sieć kontynuuje wcześniej
rozpoczęte działania na rzecz redukcji gazów cieplarnianych, a co za tym idzie również
oszczędności w zakresie zużycia energii i stopniowego przejścia na korzystanie z energii
odnawialnej.
W większości placówek ALDI zmniejszono oświetlenie parkingów zachowując jednocześnie ich
funkcjonalność dla klientów, jak również pozostawiając logotypy i pylony oświetlone. We wnętrzach
sklepów oświetlenie sufitowe zostało zredukowane o ok. 25-30%. Wyjątek stanowią przestrzenie nad
kasami i strefa wejścia – tam pozostawiono w pełni działające oświetlenie, tak aby klienci nie odczuli
różnicy. Całkowitej redukcji poddano oświetlenie nad regałami z alkoholem, kosmetykami i
produktami dziecięcymi. Wprowadzone rozwiązania pozwoliły sieci na obniżenie zużycia energii
elektrycznej przeznaczonej na oświetlenie o ok. 12-15%.
Funkcjonowanie sklepów w nowym standardzie jest kontynuacją działań ALDI na rzecz redukcji
gazów cieplarnianych, ograniczenia zużycia energii oraz stopniowego przejścia na jej odnawialne
źródła. To także odpowiedź sieci na bieżącą sytuację gospodarczo-polityczną i potrzebę
przygotowania się na potencjalne ograniczenia w poborze energii elektrycznej.
- Koncentrujemy się na efektywnym wykorzystaniu zasobów i to jest istotą naszego modelu
biznesowego. Już od kilku lat koncentrujemy się na aspekcie obniżania zużycia energii elektrycznej
przez nasze sklepy, stosując coraz bardziej energooszczędne urządzenia. Zmiana standardu
oświetlenia i przejścia na technologię LED dla nowych sklepów wykonywanych od 2016, pozwoliło
obniżyć wykorzystywaną moc przeznaczoną na jego działanie o ok. 25%. Od drugiego kwartału
2023 roku, wszystkie nowo otwierane obiekty, będą posiadały inteligentne sterowanie oświetleniem,
również poprzez czujniki natężenia światła. Dodam, że nie skupiamy się jedynie na udoskonalaniu
nowych obiektów, modernizujemy również nasze starsze sklepy - mówi Rafał Rajca, Dyrektor Działu
Techniczno-Budowlanego w ALDI Polska. - W pierwszym kwartale wykonamy wymianę oświetlenia
na LED w 30 obiektach. Wtedy już wszystkie nasze sklepy będą posiadały wyłączenie nowoczesne
oświetlenie na sali sprzedaży. Jako grupa od dawna jesteśmy w procesie transformacji
energetycznej, a ostatnie wydarzenia przyspieszają jedynie pewne decyzje – dodaje Rajca.

Dzięki systematycznej rozbudowie systemów fotowoltaicznych Grupa ALDI Nord zaoszczędziła około
17 840 ton emisji CO2e w 2021 roku, a emisję gazów cieplarnianych zredukowała o 48,3% w
porównaniu z rokiem 2015, wykorzystując przy tym ok. 72% energii elektrycznej wytworzonej przez
energię słoneczną i zwiększając zużycie energii źródeł odnawialnych z około 392 000 kWh w 2020
roku do około 904 000 kWh w 2021 roku - wynika z opublikowanego w tym roku Raportu
Zrównoważonego Rozwoju. Tym samym ALDI Nord osiągnęło 89% wzrost powierzchni
fotowoltaicznej na dachach sklepów i centrów dystrybucyjnych w stosunku do 2020 roku. Tego typu
inicjatywy sprawiają, że aktualnie Grupa wykorzystuje 72% prądu wytworzonego przez energię
słoneczną, a pozostałą część przekierowuje do sieci energetycznej.
Ponieważ za znaczną część energii elektrycznej zużywanej przez centra dystrybucyjne odpowiada
oświetlenie, w centrach dystrybucyjnych ALDI w Niemczech, Belgii i Danii do oświetlenia wnętrz
stosowane są wyłącznie lampy LED. Konwersja na LED planowana jest lub wdrażana również w
centrach dystrybucyjnych we Francji, Holandii, Polsce i Hiszpanii. Od momentu przejścia na
oświetlenie LED, Grupa ALDI Nord była w stanie zaoszczędzić do 3 000 ton emisji CO2 rocznie.
Obniżając poziomy temperatury w centrach dystrybucyjnych do 16-17°C oraz realizując środki
izolacyjne dla komór chłodniczych, fasad i dachów, ALDI przyczynia się do wydajnego i
zoptymalizowanego zużycia energii. Sieć zapowiada dalsze analizy i procesy optymalizacji
funkcjonowania swoich sklepów w Polsce w tym zakresie.

O ALDI
ALDI w Polsce posiada 242 sklepy i zatrudnia ponad 4000 pracowników. Spółka stawia na
długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów
firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI”, bo po
ulubione produkty chętnie się wraca.
ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych
detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w
najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000
pracowników zatrudnionych w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce,
Portugalii i Hiszpanii. Więcej na www.aldi.pl

Przypomnienie o
Błąd! Przepraszamy, wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Czy chcesz aby Cię powiadomić, kiedy przedmiot będzie dostępny?

Potwierdzenie przypomnienia

Dzień przypomnienia
Dwa dni wcześniej
Jeden dzień wcześniej
W dniu oferty
Godzina
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Uwagi
  • Aby skorzystać z naszej bezpłatnej usługi przypominania, prosimy najpierw o Twoje potwierdzenie. W tym celu prosimy podać adres e-mail i / lub numer telefonu i kliknąć „Aktywuj przypominanie". W zależności od wybranej formy kontaktu (e-mail, SMS), otrzymasz link aktywacyjny. Aby aktywować usługę przypominania, prosimy kliknąć w link w otrzymanej wiadomości. Potwierdzenie to nie będzie wymagane ponownie w przyszłości.
  • Prosimy uzupełnić pola oznaczone *.
  • Aby przesłać ten formularz, prosimy zaakceptować pliki cookie w ustawieniach zabezpieczeń przeglądarki.
  • Wysyłanie SMS-ów jest możliwe tylko w krajowej sieci komórkowej.
  • Przypomnienie może być wysłane tylko wtedy, gdy wybrana data jest w przyszłości i po pomyślnym uwierzytelnieniu Twojego adresu e-mail lub numeru telefonu.
  • Twój adres e-mail i numer telefonu komórkowego są wykorzystywane w celu wysłania powiadomienia o wybranym artykule i przechowywane, aby zachować potwierdzone uwierzytelnienie przy korzystaniu z tej usługi przez Ciebie w przyszłości. W dowolnym momencie możesz zrezygnować z subskrypcji / usunąć dane poprzez „ formularz rezygnacji z usługi przypominania”. Pamiętaj, że aktywacja usługi przypominania jest dozwolona tylko w przypadku, gdy sam jesteś odbiorcą.

Niedostępne

Oferta już wygasła

Aktywacja przypominania!

Potwierdzenie przypomnienia

Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)

Wymagana aktywacja wiadomości (SMS)

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail / SMS)

Na podany adres e-mail została wysłana wiadomość, aby potwierdzić Twój adres e-mail. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany numer został wysłany SMS, aby potwierdzić Twój numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany adres e-mail i numer zostały wysłane wiadomości, aby potwierdzić Twój adres e-mail i numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości. Jeśli strona z potwierdzeniem się nie otworzy, prosimy skopiować link i wkleić go w przeglądarce.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch