1. Strona główna
  2. Odpowiedzialność
  3. Dobre praktyki sieci sklepów ALDI

Dobre praktyki sieci sklepów ALDI po raz pierwszy w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Raport jest największym w kraju przeglądem działań CSR i został ogłoszony po raz 17. przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Coraz więcej firm wdraża i realizuje działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR). Potwierdza to najnowsza edycja publikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu, która zarówno pod względem liczby zgłoszonych praktyk, jak i liczby firm jest rekordowa i odnotowała wzrost na poziomie 30 procent. W gronie firm społecznie odpowiedzialnych znajduje się także sieć ALDI, której działania w 12 obszarach zostały docenione i zaprezentowane na łamach raportu.

 

Sieć ALDI jako międzynarodowe przedsiębiorstwo handlu detalicznego jest świadoma wpływu swojej działalności na otaczające środowisko i społeczeństwo. Odpowiedzialność i zrównoważony rozwój są stałym elementem codziennej działalności ALDI. Dlatego naturalne jest zaangażowanie w istotne dla sieci obszary działania: wzrost gospodarczy i godną pracę, odpowiedzialną konsumpcję i produkcję, czy działania w dziedzinie klimatu, w ramach których przeprowadzono przebudowę wszystkich sklepów zgodnie z konceptem ANiko, zwiększając tym samym zadowolenie klientów i pracowników.

 

 - Jako dojrzały przedsiębiorca o ugruntowanej pozycji na rynku światowym, sieć ALDI jest  w pełni świadoma odpowiedzialności za prowadzenie swojego biznesu. Oznacza to dla nas przejmowanie odpowiedzialności na wielu płaszczyznach równocześnie - za  produkty, wpływ naszej działalności na społeczeństwo i środowisko, za pracowników, kontrahentów i dostawców - mówi Hubert Iwanowski, Zastępca Dyrektora Zakupów ds. Jakości i CR ALDI Polska. Stawiamy na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami, którzy podzielają nasze rozumienie jakości i odpowiedzialności. To dla nas wartość nadrzędna, którą kierujemy się na co dzień na każdym etapie funkcjonowania firmy. Cieszymy się, że te działania zyskały uznanie i trafiły do prestiżowego Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Umacnia nas to w dalszym, konsekwentnym realizowaniu wyznaczonych celów - dodaje Hubert Iwanowski.

Edukacja klientów

Istotnym elementem działalności ALDI w zakresie CSR jest edukacja klientów z zakresu zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialnej konsumpcji i zakupów poprzez propagowanie treści związanych ze zrównoważonym rybołówstwem, certyfikatem MSC czy znakiem FAIRTRADE. Z dbałością prowadzona jest przejrzysta polityka związana z dobrostanem zwierząt, a także międzynarodowa polityka zakupowa oleju palmowego i drewna, której celem jest przeciwdziałanie nielegalnemu wycinaniu lasów, ochrona lasów zagrożonych, szczególnie lasów tropikalnych.

Edukacja pracowników

Sieć podnosi także świadomość społecznej odpowiedzialności biznesu wśród swoich pracowników. Co miesiąc Dział CR (Corporate Responsibility) przygotowuje i udostępnia wszystkim pracownikom Newsletter, w którym informuje o bieżących projektach, wdrożeniach z zakresu zrównoważonego rozwoju, a także wyjaśnia i edukuje pracowników. Jako członek Business Social Compliance Initiative (BSCI), ALDI angażuje się w tworzenie odpowiednich i bezpiecznych warunków pracy.
ALDI wierzy, że trwały sukces przedsiębiorstwa jest możliwy tylko wtedy, gdy respektowane i chronione są prawa człowieka. W związku z tym sieć opublikowała deklarację zasad dotyczącą przestrzegania praw człowieka, w której zdefiniowała własne stanowisko, zakres obowiązywania, standardy i wytyczne, a także opisała procesy ich wdrażania.

Polityka klimatyczna

Równie ważna dla Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord jest polityka klimatyczna, która zakłada obniżenie emisji gazów cieplarnianych do 2021 r. o 40 procent względem roku 2015. Co roku Grupa publikuje też własny Raport Zrównoważonego Rozwoju, który przedstawia jej działania w tym obszarze.

Kampania Detox

Zwiększone zanieczyszczenie środowiska spowodowane substancjami chemicznymi stosowanymi w procesach produkcyjnych w przemyśle tekstylnym i obuwniczym skłoniły ALDI, by poprzez dobrowolne zobowiązanie, wspierał cele kampanii Detox, która została zainicjowana przez organizację ekologiczną Greenpeace. Razem z Greenpeace opracowano obszerny katalog kryteriów, w którym zdefiniowano wysokie wymagania ekologiczne w obszarze produkcji tekstyliów i obuwia. Celem tych działań jest, by do 2020 roku zrezygnować z określonych chemikaliów przy produkcji tekstyliów i obuwia marek własnych.

GutBio i FAIR

Z natury odpowiedzialni to z kolei nazwa praktyk ALDI, w ramach których sieć systematycznie rozszerza ofertę produktów pochodzących ze zrównoważonych źródeł. Umożliwiają to liczne polityki zakupowe, jak np. międzynarodowa polityka zakupowa kakao, międzynarodowa polityka zakupowa kawy, międzynarodowa polityka zakupowa herbaty, a doskonałym zobrazowaniem tych działań jest sprzedaż marek własnych - GutBio i FAIR, których produkcja opiera się o naturalne składniki.

 - Ogłoszenie “Raportu Odpowiedzialnego Biznesu w Polsce” to doskonały pretekst do tego, by przypomnieć i wyeksponować wszystkie dobre praktyki stosowane przez ALDI i innych przedsiębiorców, pokazać ich skalę, a także wymienić się doświadczeniami i zainspirować do dalszych działań – mówi Justyna Radwańska, CR Junior Project Manager w ALDI.

Po raz kolejny trzonem tegorocznej edycji raportu jest zaproponowany w normie ISO 26000 podział na 7 obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu - zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej, praktyki z zakresu pracy, środowisko, zagadnienia konsumenckie, ład organizacyjny, prawa człowieka, uczciwe  praktyki operacyjne. Sieć ALDI została dostrzeżona za działania w 12 obszarach, a opis praktyk stosowanych przez ALDI znajduje się w tegorocznym raporcie Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. 

Niedostępne

Oferta już wygasła

Aktywacja przypominania!

Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.

Na podany adres e-mail została wysłana wiadomość, aby potwierdzić Twój adres e-mail. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany numer został wysłany SMS, aby potwierdzić Twój numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany adres e-mail i numer zostały wysłane wiadomości, aby potwierdzić Twój adres e-mail i numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości. Jeśli strona z potwierdzeniem się nie otworzy, prosimy skopiować link i wkleić go w przeglądarce.

Przypomnienie o

Błąd! Przepraszamy, wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Czy chcesz aby Cię powiadomić, kiedy przedmiot będzie dostępny? *

Prosimy uzupełnić pole.

Uwagi
  • Aby skorzystać z naszej bezpłatnej usługi przypominania, prosimy najpierw o Twoje potwierdzenie. W tym celu prosimy podać adres e-mail i / lub numer telefonu i kliknąć „Aktywuj przypominanie". W zależności od wybranej formy kontaktu (e-mail, SMS), otrzymasz link aktywacyjny. Aby aktywować usługę przypominania, prosimy kliknąć w link w otrzymanej wiadomości. Potwierdzenie to nie będzie wymagane ponownie w przyszłości.
  • Prosimy uzupełnić pola oznaczone *.
  • Aby przesłać ten formularz, prosimy zaakceptować pliki cookie w ustawieniach zabezpieczeń przeglądarki.
  • Wysyłanie SMS-ów jest możliwe tylko w krajowej sieci komórkowej.
  • Przypomnienie może być wysłane tylko wtedy, gdy wybrana data jest w przyszłości i po pomyślnym uwierzytelnieniu Twojego adresu e-mail lub numeru telefonu.
  • Twój adres e-mail i numer telefonu komórkowego są wykorzystywane w celu wysłania powiadomienia o wybranym artykule i przechowywane, aby zachować potwierdzone uwierzytelnienie przy korzystaniu z tej usługi przez Ciebie w przyszłości. W dowolnym momencie możesz zrezygnować z subskrypcji / usunąć dane poprzez „ formularz rezygnacji z usługi przypominania”. Pamiętaj, że aktywacja usługi przypominania jest dozwolona tylko w przypadku, gdy sam jesteś odbiorcą.