Więcej zrównoważonego rozwoju w kraju dyskontów - ALDI Nord Niemcy

Więcej zrównoważonego rozwoju w kraju dyskontów - ALDI Nord Niemcy – Zrównoważony rozwój ALDI Nord

Wszystko rozpoczęło się w 1913 roku otwarciem małego sklepu w Essen-Schonnebeck. Dziś klienci znajdą ALDI Nord w 2 249 miejscach w północnym obszarze dystrybucyjnym – od wyspy Sylt po miasto Zwickau. Niemcy to nie tylko kraj przełomu polityki energetycznej. Angażujemy się również w wiele innych tematów dotyczących zrównoważonego rozwoju.

Naszym priorytetem w Niemczech jest polepszanie dobrostanu zwierząt w ramach całego naszego asortymentu ponieważ temat ten, staje się dla naszych klientów coraz ważniejszy. Dotyczy to nie tylko artykułów spożywczych, ale także skóry i kosmetyków. Dział Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa (CR) ALDI Einkauf w Essen zajmuje się różnymi aspektami zrównoważonego rozwoju i koordynuje działania międzynarodowych łańcuchów dostaw. Do jego zadań należą także projekty takie jak ALDI Factory Advancement (AFA) Project w Bangladeszu. Przy tym pracujemy nad polepszaniem warunków pracy w tamtejszych fabrykach.  Ponadto, we ścisłej współpracy z innymi spółkami ALDI w poszczególnych krajach, Dział CR opracował strategię klimatyczną dla całej Grupy Przedsiębiorstw. Pod koniec 2017 roku w niemieckich sklepach rozpoczęliśmy stopniowe wycofywanie toreb zakupowych jednorazowego użytku zastępując je torbami wielokrotnego użycia. Za zaangażowanie społeczne odpowiada fundacja ALDI Nord Stiftungs GmbH, która została utworzona specjalnie do tego celu.

Nasze ciekawostki

705

milionów dokonanych zakupów

W 2017 roku nasi klienci robili u nas zakupowy 705 milionów razy. Wspólnie z nimi możemy wiele zdziałać.

Sprzedawca BIO numer 1

Tylko w 2018 roku wprowadzimy 60 dodatkowych artykułów BIO w różnych grupach produktowych w asortymencie stałym i akcyjnym, w 2017 roku liczba ta wynosiła 44. Według aktualnych danych firmy badającej rynek GfK, posiadając około 14 %-owy udział w rynku artykułów BIO, jesteśmy wiodącym przedsiębiorstwem handlu detalicznego oferującym artykuły BIO w północnym obszarze dystrybucyjnym.

Profil ALDI Nord Niemcy

Spółki regionalne
34
Ilość sklepów
2.249
Pracownicy ALDI łącznie
35.836
Rok wprowadzenia na rynek
1961
Strona internetowa
www.aldi-nord.de

Nasze krajowe cele z programu CR (2017):

Obszar działania: odpowiedzialność w ramach łańcucha dostaw

Aktualny podgląd naszych celów znajdą Państwo w: Program CR 2018.

Cel

Status

Termin celu

Zakres celu

Istotność celu

Stosowanie bawełny pochodzącej ze zrównoważonych źródeł (np. zgodnie ze standardami GOTS, OCS, Fairtrade)

nowy

2018

30%

Niemcy

Zamiana na certyfikowany surowiec kawy w zdefiniowanych artykułach marki własnej (według standardów UTZ, Fairtrade, Rainforest Allaince, unijne logo produkcji ekologicznej)

nowy

2020

50%

Niemcy

Rozszerzenie dostępu do produktów ze świeżego mięsa drobiowego w marce własnej „Fair & Gut“

nowy

2020

rozszerzenie

Niemcy

Wprowadzenie Kodu Identyfikowalności ALDI (ATC) dla produktów marki własnej w co najmniej jednej, kolejnej grupie asortymentowej oraz  wzrost liczby produktów rybnych i produktów zawierających ryby oznaczonych ATC

nowy

2019

co najmniej jedna, kolejna grupa produktów oraz zwiększenie liczby artykułów

Niemcy

Cel zrealizowany – Zrównoważony rozwój ALDI Nord Cel zrealizowany Proces ciągły – Zrównoważony rozwój ALDI Nord Proces ciągły
Obszar działania: oszczędzanie zasobów

Cel

Status

Termin celu

Zakres celu

Istotność celu

Podwyższenie współczynnika wykorzystania energii pozyskanej samodzielnie za pomocą instalacji fotowoltaicznych w sklepach na potrzeby własne poprzez kombinację z koncepcjami wykorzystującymi dwusystemowe urządzenia chłodzące i grzewcze oraz układem instalacji fotowoltaicznych dostosowanych do zapotrzebowania

Proces ciągły – Zrównoważony rozwój ALDI Nord

sukcesywnie

kontynuacja i rozszerzenie

Niemcy

Sprawdzenie alternatywnych metod napędu do zastosowania w procesach logistycznych

Cel zrealizowany – Zrównoważony rozwój ALDI Nord

2017

sprawdzenie

Niemcy

Wdrożenie całopowierzchniowego, cyfrowego systemu monitoringu urządzeń chłodniczych w celu uzyskania obniżenia emisji poprzez zoptymalizowanie współczynników nieszczelności i/lub czynników chłodniczych bardziej przyjaznych dla środowiska

Cel zrealizowany – Zrównoważony rozwój ALDI Nord

sukcesywnie

100%

Niemcy

Stopniowe przestawienie wszystkich, gotowych do podłączenia chłodziarek i zamrażarek na czynnik chłodzący Propan (R290) o bardzo niskim globalnym potencjale ocieplającym (Global Warming Potential – GWP)

Proces ciągły – Zrównoważony rozwój ALDI Nord

sukcesywnie

100%

Niemcy

Wycofanie ze sprzedaży plastikowych toreb zakupowych

nowy

2018

100%

Niemcy

Cel zrealizowany – Zrównoważony rozwój ALDI Nord Cel zrealizowany Proces ciągły – Zrównoważony rozwój ALDI Nord Proces ciągły
Obszar działania: zaangażowanie społeczne i wspieranie dialogu

Cel

Status

Termin celu

Zakres celu

Istotność celu

Opracowanie projektów pilotażowych w zakresie zrównoważonej konsumpcji

Proces ciągły – Zrównoważony rozwój ALDI Nord

2018

projekt

Niemcy

Opracowywanie kolejnych projektów na podstawie celów finansowych ALDI Nord Stiftungs GmbH

nowy

sukcesywnie

projekt

Niemcy

Cel zrealizowany – Zrównoważony rozwój ALDI Nord Cel zrealizowany Proces ciągły – Zrównoważony rozwój ALDI Nord Proces ciągły

Nasze projekty i tematy

Szacunek wobec pracowników

ALDI to my – magazyn dla pracowników

Więcej
Dobrostan zwierząt

Krok po kroku dążąc do lepszego dobrostanu zwierząt

Więcej
Znakowanie

Inżynieria genetyczna - nasze podejście do kontrowersyjnego tematu

Więcej
Wyróżnienia

Zaangażowanie na rzecz dobrostanu zwierząt: dobre wyniki na tle konkurencji

Więcej
Wyróżnienia

Nowy kampus

Więcej
Zarządzanie

Zarządzanie przedsiębiorstwem

Więcej
Tematy Kluczowe

Różnorodność & Zgodność

Więcej

00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

 

     

 

     

 

     

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch