1. Home
  2. Tematy kluczowe
  3. Podnoszenie świadomości konsumentów

Podnoszenie świadomości konsumentów

[GRI 417/103-1] W jaki sposób można skutecznie zachęcić do zrównoważonej konsumpcji? Rządy i organizacje na całym świecie zadają sobie to pytanie. Organizacja Narodów Zjednoczonych w swojej Agendzie 2030 poświęca jej jeden z celów zrównoważonego rozwoju (cel 12). Jako wiodący dyskont zaopatrujemy naszych klientów w produkty codziennego użytku. Dlatego zadanie to jest dla nas szczególnie wymagające. Każdego roku w naszych sklepach dokonuje się około 1,2 miliarda zakupów. Naszym celem jest promowanie zdrowego i zrównoważonego stylu życia oraz umożliwienie jak najszerszej grupie odbiorców odpowiedzialnej konsumpcji w przystępnej cenie.

Nasze założenia

[GRI 417/103-2] Aby informować naszych klientów o społecznych i ekologicznych aspektach naszych produktów korzystamy z różnych narzędzi: w gazetce reklamowej ALDI oraz w ramach naszych działań marketingowych naszym produktom certyfikowanym według standardów zrównoważonego rozwoju często poświęcamy szczególną uwagę. Uwagę naszych klientów kierujemy w naszych sklepach na półki odpowiednio oznakowanych produktów oraz plakaty. Transparentność zapewniamy dzięki widocznemu oznakowaniu na produktach. W tym celu korzystamy zarówno z uznanych certyfikatów zrównoważonego rozwoju, jak i marek własnych. W ramach specjalnych kampanii i projektów podnosimy świadomość dotyczącą poszczególnych wyzwań zrównoważonego rozwoju. Przykładowo w Holandii angażujemy się w temacie uwrażliwiania uczniów na odpady z tworzyw sztucznych. Pracownicy ALDI Nord również są kompleksowo informowani na temat aspektów zrównoważonego rozwoju dotyczących naszych produktów, inicjatyw i projektów.

Kolejną kwestią jest oferowanie naszym klientom odpowiedniego asortymentu wpływającego na zdrowy styl życia uwzględniający aspekty zrównoważonego rozwoju, czyli szeroki asortyment świeżych produktów, takich jak owoce i warzywa, produkty alternatywne, np. zawierające mniej cukru, produkty szczególnych potrzeb żywieniowych, jak również produkty wyprodukowane z certyfikowanych surowców oraz pochodzące z kontrolowanej produkcji.

Organizacja & Wytyczne

[GRI 417/103-2] W naszej polityce odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CR – Policy) oraz w naszym programie CR na stałe zakorzenione jest promowanie zrównoważonej konsumpcji. Osoby odpowiedzialne za CR z powodzeniem koordynują nasze działania. W tym zakresie ściśle współpracują ze sobą m.in. działy takie jak Komunikacja Korporacyjna, Marketing, Dział Sprzedaży, Dział Zakupów, Dział Jakości oraz Dział Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa

Postępy & Działania 2017

[GRI 417/103-2]

Zrównoważony rozwój w centrum uwagi

W naszej gazetce reklamowej ALDI w 2017 r. informowaliśmy naszych klientów w ramach różnych akcji i kooperacji o znajdujących się w naszym asortymencie produktach certyfikowanych według standardów zrównoważonego rozwoju. W 2017 r. wiele krajów poświęciło szczególną uwagę przede wszystkim produktom rybnym pochodzącym ze zrównoważonego rybołówstwa, np. Polska wzięła udział w jubileuszowej kampanii MSC 2017 (Marine Stewardship Council); Belgia, Francja  i Holandia uczestniczyły w „świadomym tygodniu ryb 2017“.

W ALDI Holandia przez sześć tygodni prowadzono kampanię zrównoważonego rozwoju pod nazwą „Odpowiedzialne zakupy“ (Duurzaamheidscampagne „Verantwoord boodschappen doen“). Produkty pozyskane w sposób zrównoważony były prezentowane nie tylko w gazetce reklamowej, ale również m.in. na plakatach, na regałach, przed sklepami i w radio. Od 2017 r. ALDI Portugalia w ramach koncepcji komunikacyjnej CR uświadamia pracowników i klientów w temacie zrównoważonego rozwoju poprzez portugalską gazetkę reklamową, w ulotkach informacyjnych, wewnętrznych newsletterach lub na plakatach szkoleniowych dla pracowników sklepów. ALDI Francja koncentruje się wyłącznie na gazetce reklamowej umieszczając w niej ramkę informacyjną „ALDI s’engage pour vous“ („ALDI angażuje się dla Państwa“) uświadamiając w ten sposób pracowników i klientów.

Poza tym w naszych nowo przebudowanych sklepach informujemy o naszym zaangażowaniu w ochronę środowiska, np. na tablicach informacyjnych zwracających uwagę na instalacje fotowoltaiczne znajdujące się na dachu. Poprzez plakaty informujemy m.in. o usuwaniu odpadów opakowaniowych i naszych nowych torbach zakupowych wielokrotnego użytku. W niektórych krajach na wózkach zakupowych, zamrażarkach lub przekładkach kasowych prezentujemy, w którym miejscu w sklepie zrównoważony rozwój odgrywa ważną rolę. Hiszpańscy klienci w gazetce reklamowej i w internecie są dodatkowo motywowani do recyklingu za pomocą innowacyjnych pomysłów „Do-it-Yourself“.

Zdrowy styl życia: kampanie oraz oferta świeżych artykułów

W ramach naszego zaangażowania społecznego, realizujemy projekty promujące zdrowy styl życia. W Holandii współpracujemy z fundacją JOGG (Jongeren Op Gezond Gewicht – “Pomoc dzieciom i młodzieży w dążeniu do zdrowej wagi”), aby dzieci i młodzież uwrażliwiać na aspekt zdrowego odżywiania. Również w ramach promowanego przez fundację ALDI Nord Stiftungs GmbH projektu "Mobilna Akcja Odżywiania i Ruchu" Niemieckiego Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom wspieramy przede wszystkim aktywność fizyczną i zdrowe odżywianie dzieci.

Rozbudowujemy naszą ofertę świeżych produktów. Hasło „świeżość“ określa m.in. nasz asortyment owoców i warzyw, czyli grupę asortymentową, w której skład wchodzi 100 różnych produktów, o dużym znaczeniu w całej Grupie Przedsiębiorstw. W 2017 r. w Niemczech i Holandii wprowadziliśmy dodatkowy tydzień akcyjny pod nazwą „świeżość”. W Hiszpanii w ramach własnej kreatywnej kampanii komunikacyjnej („Sí nos importan“ – „Przecież one są ważne“) na przełomie października i listopada 2017 r. we wszystkich kanałach komunikacyjnych podkreślano znaczenie owoców i warzyw.

W ramach naszej nowej koncepcji ALDI Nord Instore Konzept (ANIKo) w naszych sklepach poświęcamy więcej miejsca przepisom zawierającym świeże dodatki. Przykładowo w Hiszpanii podczas nowych otwarć klienci mogą uczestniczyć w kuchennych prezentacjach prowadzonych przez profesjonalnych kucharzy. Przy tej okazji szczególnie podkreślane są aspekty odpowiedniego odżywiania, zdrowia i zrównoważonego rozwoju. Już od 2013 r. w Portugalii przepisy do gazetki reklamowej ALDI są przygotowywane przez doradcę żywieniowego.

Cele & Staus

Niemiecki cel CR dot. zrównoważonej konsumpcji został w okresie sprawozdawczym uzupełniony o kolejny cel charakterystyczny dla tego kraju.

Nasze cele z programu CR:

Obszar działania: zaangażowanie społeczne & wspieranie dialogu

Cel

Status

Termin  celu

Zakres celu

Istotność celu

Opracowanie projektów pilotażowych w zakresie zrównoważonej konsumpcji

Proces ciągły – Zrównoważony rozwój ALDI Nord

2018

projekt

Niemcy

Kontynuacja i rozszerzenie zaangażowania mającego na celu wspieranie wiedzy o zdrowiu wśród klientów i pracowników

nowy

sukcesywnie

kontynuacja i rozszerzenie

Holandia

Cel zrealizowany – Zrównoważony rozwój ALDI Nord Cel zrealizowany Proces ciągły – Zrównoważony rozwój ALDI Nord Proces ciągły

Wskaźnik

Odwołanie do wskaźników w pozycji „asortyment

Liczba artykułów z grupy owoce - warzywa

Przeciętna liczba artykułów owocowych i warzywnych w asortymencie

 

 

2015

2016

2017

Belgia/Luksemburg1

66

84

95

Dania

90

90

107

Niemcy

74

85

97

Francja

65

70

75

Holandia

75

105

104

Polska

65

85

109

Portugalia

85

91

93

Hiszpania

120

112

111

Grupa Przedsiębiorstw (średnia)

80

90

99

1 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane (patrz "Przedmiot raportu").

SDG

GRI

Kolejne informacje

Tematy Kluczowe

Różnorodność & Zgodność

W dziewięciu europejskich krajach, w których reprezentowana jest spółka ALDI Nord, pracują ludzie ponad 117 narodowości. Ta różnorodność jest częścią ALDI Nord, wzbogaca naszą współpracę i odzwierciedla różnorodność naszych klientów.

Więcej
Zarządzanie

Compliance (Zgodność z normami)

Nasze działania kształtujemy na podstawie naszych głównych wartości: prostota działania, odpowiedzialność, zaufanie. Te wartości odzwierciedlają również nasze pojmowanie zgodności z normami Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord.

Więcej
Tematy Kluczowe

Standardy zrównoważonego rozwoju w łańcuchu dostaw Non-Food

Überall dort, wo wir unseren Einfluss geltend machen können, übernehmen wir Verantwortung für sichere und faire Arbeitsbedingungen und die Einhaltung von Umweltstandards.

Więcej
Ciekawostki

Co to znaczy być pracownikiem ALDI?

Być pracownikiem ALDI oznacza przede wszystkim – stosować w życiu nasze wspólne wartości. „Prosto, odpowiedzialnie i niezawodnie” - Za tym stoimy my, we wszystkim, co robimy i gdziekolwiek jesteśmy.

Więcej
Tematy Kluczowe

Budowanie pozytywnych relacji z klientami & Jakość usług

Zaufanie naszych klientów jest naszym najcenniejszym dobrem. Od ponad 100 lat konsekwentnie kształtujemy naszą ofertę oraz nasze usługi dostosowane do potrzeb naszych klientów.

Więcej
Tematy Kluczowe

Bezpieczeństwo pracy & Ochrona zdrowia

Przejęcie odpowiedzialności za zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników w miejscu pracy jest w spółkach ALDI Nord oczywistością.

Więcej
Ciekawostki

Zaangażowanie na rzecz dobrostanu zwierząt: dobre wyniki na tle konkurencji

Wiemy, że w temacie dobrostanu zwierząt wciąż jest wiele do zrobienia. Ale jesteśmy na dobrej drodze. Potwierdzają to dwie ostatnie publikacje na temat zaangażowania w dobrostan zwierząt w przemyśle spożywczym.

Więcej
Tematy Kluczowe

Atrakcyjny pracodawca

Blisko 69.000 pracowników ALDI powinno być dumnych ze swojej pracy w ALDI. Dlatego oferujemy stabilną pracę, atrakcyjne warunki ramowe i długoterminowe perspektywy rozwojowe.

Więcej
Tematy Kluczowe

Marnowanie żywności & Odpady

Przejmujemy odpowiedzialność za ochronę naszego środowiska i zasobów naturalnych. Będąc przedsiębiorstwem handlu detalicznego ważną rolę odgrywa dla nas redukcja ilości odpadów oraz przeciwdziałanie marnowaniu żywności.

Więcej

*

*

00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00