Zdrowie i zrównoważony rozwój idą ramię w ramię – ALDI Holandia

Zdrowie i zrównoważony rozwój idą ramię w ramię – ALDI Holandia

ALDI Holandia wyszła klientom naprzeciw w roku 2019, wspierając ich we wdrażaniu zdrowego stylu życia w oparciu o zrównoważony rozwój. W kraju, w którym rowerów jest więcej niż ludzi, ochrona środowiska i klimatu także odgrywa istotną rolę.

W Holandii dążymy do wspierania klientów w dokonywaniu zdrowszych wyborów życiowych. Oprócz wprowadzania produktów o obniżonej zawartości soli i cukru, współpracowaliśmy na rzecz zdrowego odżywiania z fundacją JOGG oraz w ramach super-partnerstwa z National School Ontbijt – inicjatywy skupiającej się na zapewnieniu zdrowych śniadań uczniom szkół podstawowych.

Chcemy sprawić, aby produkty certyfikowane stały się dostępne dla każdego – w tym celu oferujemy wyroby certyfikowane, w tym produkty Beter Leven wytworzone zgodnie z zasadami ochrony dobrostanu zwierząt oraz owoce, warzywa i nabiał pod marką PlanetProof w korzystnych cenach ALDI. Wspieramy także naszych klientów za pomocą Kodu Transparentności ALDI (ATC), który pozwala w sposób przejrzysty ustalić pochodzenie produktów drobiowych, wołowych i wieprzowych. Dostarczamy także informacje na temat odpowiedzialnych zakupów poprzez nasze kampanie świadomości promujące tematy zrównoważonego rozwoju i odpowiednie etykiety.

W zakresie ograniczania marnowania żywności współpracujemy ściśle z organizacją Voedselbanken Nederland. Po wyeliminowaniu jednorazowych toreb na zakupy w 2017 roku, skoncentrowaliśmy się na torebkach na warzywa i owoce. Nie będą już one dostępne za darmo, ale sprzedawane za symboliczną kwotę jednego centa. Torebki te chcemy wprowadzić w roku 2020. Podpisaliśmy także dokument „Plastic Pact NL”, którego celem jest osiągnięcie 100% wyrobów zdatnych do recyklingu, ograniczenie o 20% wolumenu tworzyw sztucznych i zwiększenie udziału wyrobów plastikowych zdatnych do recyklingu (w obszarze opakowań) o 35 procent do roku 2025.

ALDI Holandia skupia się w szczególności na działaniach na rzecz ochrony klimatu – choćby z uwagi na fakt, że jedna trzecia powierzchni kraju położona jest pod poziomem morza. Dlatego działamy na rzecz obniżenia emisji CO2. Klasyfikacja energetyczna nowo otwartych sklepów to A+++ lub wyższy. Od roku 2015, ALDI Holandia korzysta wyłącznie z zielonej energii.

Nasze osiągnięcia

30000000 litrów

certyfikowanego mleka

ALDI Holandia wspiera rolników, którzy podejmują dodatkowe działania na rzecz ochrony dobrostanu zwierząt i środowiska naturalnego. Ponad 30.000.000 litrów nabiału w Holandii otrzymało certyfikat zrównoważonego rozwoju (np. PlanetProof).

2750

szkół

ALDI Holandia działa aktywnie na rzecz zdrowego żywienia dzieci. W trakcie tygodnia National School Ontbijt – inicjatywy skupiającej się na zapewnieniu zdrowych śniadań uczniom szkół podstawowych – dotarliśmy do około 2 750 szkół.

Profil ALDI Holandia

Spółki regionalne
9
Sklepy
492
Łączna liczba pracowników ALDI 11 086
Rok wejścia na rynek 1973
Strona internetowa
www.aldi.nl

Postępy w realizacji celów krajowych na rok 2019

Klienci & produkty

Cel

Opis i zakres celów 

Stan na rok 2019 i dalsze kroki

SDG

20% mniej opakowań z tworzyw sztucznych do końca roku 2025

 

Obniżenie łącznej masy plastikowych opakowań produktów marek własnych w Holandii o 25% do końca roku 2025 (rok bazowy: 2017).

Projekt w toku.
Od roku 2019 nie sprzedajemy jednorazowych talerzy, kubków ani patyczków do czyszczenia uszu zrobionych z plastiku.

 

SDG 12

100% opakowań z tworzyw sztucznych nadających się do recyklingu do końca roku 2025

100% opakowań produktów marek własnych w Holandii nadających się do recyklingu do końca roku 2025

Projekt w toku.
Współpraca z dostawcami na rzecz zwiększenia ilości opakowań zdatnych do recyklingu.

SDG 12

35% tworzyw sztucznych z recyklingu do końca roku 2025

Wykorzystanie tworzyw sztucznych z recyklingu do produkcji 35% opakowań marek własnych w Holandii do roku 2025

Projekt w toku.
Zwiększenie udziału opakowań zawierających tworzywa z recyklingu, planowane jest uruchomienie dalszych projektów.

SDG 12

Koncepcja rozwiązań alternatywnych dla toreb do końca roku 2020

Wszystkie sklepy, które sprzedają w Holandii warzywa i owoce luzem, mają oferować jednorazowe organiczne torebki na owoce i warzywa oraz torebki wielorazowego użytku do końca roku 2020

 

Projekt w toku.
Rozpoczęto przygotowania wewnętrzne.

SDG 12

Ograniczenie zawartości soli i cukru

Intensyfikacja działań w Holandii na rzecz ograniczenia zawartości soli i cukru w kolejnych produktach marek własnych

Projekt w toku.
W roku 2019 skupiliśmy się na obniżeniu zawartości soli w suchych przekąskach, świeżym mięsie, pieczywie, a także na obniżeniu zawartości soli i tłuszczu w potrawach gotowych.

SDG 02

100% warzyw i owoców w Holandii z etykietą PlanetProof do końca roku 2019

Wyposażenie wszystkich warzyw i owoców wyprodukowanych w Holandii w etykietę certyfikatu zrównoważonego rozwoju PlanetProof do końca roku 2019

Cel nie został osiągnięty.
Pracujemy nad osiągnieciem naszych celów 2020r.- do końca roku 2019, osiągnęliśmy poziom 80%. W trakcie roku dodawaliśmy kolejne warzywa i owoce z certyfikatem PlanetProof, takie jak jabłka, gruszki, pieczarki, pomidory.

SDG 12

Brak działań marketingowych skierowanych do dzieci w ramach reklamy produktów niezdrowych do końca roku 2020

Brak działań marketingowych skierowanych do dzieci w ramach reklamy produktów niezdrowych w Holandii do końca roku 2020

Projekt w toku.
Managerowie Kategorii zostali poinformowani i zmieniono wygląd opakowań produktów przeznaczonych dla dzieci.

100% certyfikacji Beter Leven dla produktów pochodzenia zwierzęcego.

Oznaczenie produktów sprzedawanych w Holandii, zawierających składniki pochodzenia zwierzęcego lub przetworzone zasoby zwierzęce etykietami Beter Leven z jedną gwiazdką, oznaczającą minimalny standard zrównoważonego rozwoju

Projekt w toku.
W roku 2019 zwiększyliśmy ofertę wyrobów mięsnych z etykietą Beter Leven.

SDG 12

100% kurczaków zgodnych z kryteriami dobrostanu zwierząt Kip Animal ALDI lub z etykietą Beter Leven w roku 2019

 

W roku 2019, wszystkie produkty ze świeżego mięsa drobiowego (z wyjątkiem produktów Halal) w Holandii pochodziły od kurczaków hodowanych zgodnie z kryteriami ochrony dobrostanu zwierząt Kip Animal ALDI lub Beter Leven.

Cel zrealizowany (dla wszystkich produktów poza jednym).

Rozszerzenie oferty produktów mięsnych objętych Kodem Transparentności ALDI (ATC)

 

Rozszerzenie oferty produktów marek własnych zgodnych z Kodem Transparentności ALDI (ATC) w Holandii o wędliny.

Projekt w toku.
W 2019 roku rozpoczęliśmy wraz z naszymi dostawcami rozszerzać ofertę produktów zgodnych z Kodem Transparentności ALDI o wędliny. W 2020 spodziewamy się wprowadzenia pierwszych produktów z tej kategorii zgodnych z ATC.

Klimat & środowisko

Cel

Opis i zakres celów   

Stan na rok 2019 i dalsze kroki

SDG

Punkty odbioru baterii, lamp i małych urządzeń elektrycznych do końca roku 2019

Wszystkie sklepy holenderskie mają posiadać punkty odbiorcze dla potrzeb recyklingu („inzamelmeubel”) w celu odbioru baterii i małych urządzeń elektrycznych do końca roku 2019

Cel osiągnięty.

 

SDG 12

Wprowadzenie systemu zarządzania energią do końca roku 2018

Certyfikacja ISO 50001 wszystkich placówek w kraju do końca roku 2018

Odroczono do odwołania.

 

SDG 07
Pracownicy & społeczność

Cel

Opis i zakres celów   

Stan na rok 2019 i dalsze kroki

SDG

Promowanie świadomości zdrowia

Kontynuacja i rozszerzenie działań w Holandii na rzecz promocji świadomości zdrowia wśród klientów i pracowników

Projekt w toku.
Głównym celem na rok 2019 było promowanie zdrowego odżywiania dzieci, np. poprzez współpracę z wyznaczoną klasą szkolną w celu poznania jej sugestii dla naszej sieci sklepów oraz przekazywanie chleba w ramach tygodnia National School Ontbijt.

SDG 03

00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

 

     

 

     

 

     

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch