1. KOMUNIKATY PRASOWE
  2. 23.07.2025 - AtoM zmienia komunikację wewnętrzną w ALDI

4 lata, miliony kliknięć i jeden cel: jak AtoM zmienia komunikację wewnętrzną w ALDI

23.07.2025

Kiedyś tablice ogłoszeń, dziś - mobilne centra informacyjne. Aplikacje wewnętrzne stają się filarem nowoczesnego employee experience. ALDI właśnie świętuje 4. urodziny AtoMa - innowacyjnej w skali naszego kraju, platformy komunikacji z pracownikami. To dobra okazja, by przyjrzeć się, jak zmienia się krajobraz komunikacji wewnętrznej w branży retail.

W świecie, w którym informacja musi dotrzeć do odbiorcy w czasie rzeczywistym - także w firmach zatrudniających tysiące osób w wielu lokalizacjach - wewnętrzna komunikacja nabiera strategicznego znaczenia. Nie do przecenienia jest również obustronność takiej komunikacji. Możliwość wejścia w dialog, czy uzyskanie dodatkowych informacji praktycznie „od ręki” – to narzędzia, które znacznie podnoszą standard i jakość komunikacji. Szczególnie w sektorze handlu, gdzie na sukces operacyjny wpływa zarówno szybkość reakcji, jak i poziom zaangażowania pracowników.

W ALDI od czterech lat te zadania wspiera aplikacja ALDI AtoM - cyfrowa przestrzeń, z której każdego dnia korzystają pracownicy sklepów, magazynów i biur. Od aktualności i insightów dotyczących projektów, przez konkursy i kampanie wizerunkowe, po dostęp do informacji o benefitach - AtoM pełni dziś rolę nie tylko komunikatora, ale i wewnętrznego medium firmowego.

Z perspektywy komunikacji wewnętrznej ALDI AtoM to coś więcej niż aplikacja - to sposób myślenia o pracowniku jako użytkowniku, odbiorcy i co bardzo ważne - współtwórcy treści. Dziś, w dobie rosnących oczekiwań wobec przejrzystości, autentyczności i dostępności informacji, taka forma kontaktu staje się motorem napędowym do tworzenia środowiska pracy, w którym każdy czuje się wysłuchany i doceniony - mówi Grzegorz Pikuliński, Młodszy Manager ds. Komunikacji Wewnętrznej w ALDI Polska.

Trendy potwierdzają - cyfryzacja komunikacji to już nie przyszłość, ale standard. Jak pokazuje raport Gallagher „State of the Sector 2024”, aż 88% organizacji planuje inwestować w nowe kanały komunikacji cyfrowej, a 67% z nich wskazuje, że ich największym wyzwaniem jest dotarcie do pracowników tzw. frontline - właśnie takich jak pracownicy sklepów i magazynów.

1

Przedstawiciel ALDI potwierdza: Faktycznie dotarcie do pracowników z naszą aplikacją bywa czasem wyzwaniem. Jednak działamy z konsekwencją i zaangażowaniem - i widzimy efekty - liczba pracowników aktywnie korzystających z aplikacji z roku na rok rośnie, a za tym idzie, pojawia się więcej interakcji i zwiększa się poczucie przynależności do społeczności pracowników - wskazuje Pikuliński.

AtoM od początku odpowiadał na tę potrzebę. Projektowana we współpracy z agencją HandMade aplikacja powstawała z myślą o realnych sytuacjach dnia codziennego pracowników i to właśnie dzięki zaangażowaniu użytkowników oraz proaktywnemu podejściu, z roku na rok rozwija się, zyskując nowe funkcjonalności i coraz lepszy UX.

Naszym celem jest współkreowanie narzędzia, które jest bliskie codzienności pracownika bez zbędnego patosu, z prostym językiem i formą dopasowaną do atmosfery, znanej z biur, sklepów czy centrów dystrybucji. Przez cztery lata wspólnie z zespołem ALDI testujemy, uczymy się i wdrażamy rozwiązania, które naprawdę działająkomentuje Aneta Woźny, Specjalista ds. Mediów Społecznościowych z agencji HandMade.

Dziś AtoM to także element szerszej kultury organizacyjnej, wzmacniający transparentność, partycypację i identyfikację z marką. Dzięki aplikacji możliwa jest m.in. bieżąca komunikacja kampanii czy szybkie reakcje na pytania i potrzeby pracowników, ale też publikacja podcastów, interaktywnych quizów, budowania wizerunku cyfrowych brand heroes czy nawet corocznego kalendarza konkursowego – na wzór popularnych kalendarzy adwentowych. 


* * *

O ALDI POLSKA 

ALDI w Polsce posiada ponad 370 sklepów i zatrudnia ponad 4800 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.  ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w ośmiu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej na www.aldi.pl

Przypomnienie o
Błąd! Przepraszamy, wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Czy chcesz aby Cię powiadomić, kiedy przedmiot będzie dostępny?

Potwierdzenie przypomnienia

Dzień przypomnienia
Dwa dni wcześniej
Jeden dzień wcześniej
W dniu oferty
Godzina
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Uwagi
  • Aby skorzystać z bezpłatnej usługi przypomnień, potrzebujemy potwierdzić Twój adres e-mal. Robimy to dwustopniowo, tj. Wprowadź swój adres e-mail i kliknij "Aktywuj przypomnienie". Po kilku minutach otrzymasz link aktywacyjny. W następnym kroku klikasz w ten link i aktywujesz usługę przypomnienia.
  • Aby przesłać ten formularz, musisz aktywować akceptację plików cookie w ustawieniach bezpieczeństwa swojej przeglądarki.
  • Przypomnienie może zostać wysłane tylko wtedy, gdy wybrana data przypada w przyszłości i pomyślnie uwierzytelniłeś swój adres e-mail.

Niedostępne

Oferta już wygasła

Aktywacja przypominania!

Potwierdzenie przypomnienia

Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)

Na podany adres e-mail została wysłana wiadomość, aby potwierdzić Twój adres e-mail. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch