§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy regulamin („Regulamin”) określa zasady i warunki przyjmowania przez ALDI butelek PET, butelek wykonanych ze szkła i puszek aluminiowych (dalej łącznie jako „opakowania”).
2. ALDI oznacza wszystkie sklepy należące do ALDI sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie (41-506) przy ul. Niedźwiedziniec 10, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000249820, NIP 1070002973, REGON 140380391, BDO: 000006912 („ALDI”).
3. Zwrot opakowań jest możliwy we wszystkich sklepach stacjonarnych ALDI.
§2. ZASADY DOKONYWANIA ZWROTÓW OPAKOWAŃ
1. Aby dokonać zwrotu opakowań należy:
a) Dostarczyć do butelkomatu znajdującego się w sklepie ALDI puste opakowania. Opakowania muszą zawierać oznakowanie systemu kaucyjnego, muszą być nieuszkodzone, nie mogą być zgniecione, muszą posiadać czytelną etykietę producenta wraz z czytelnym kodem kreskowym, być całkowicie opróżnione z zawartości i pozbawione zabrudzeń, które utrudniają ocenę kształtu, wagi oraz materiału, z którego są wykonane;
b) Używać butelkomatu zgodnie z umieszczoną na nim instrukcją;
c) Pobrać bon z butelkomatu po zakończonym procesie zwrotu opakowań;
d) Wykorzystać bon podczas zakupów lub wymienić na gotówkę w sklepie, w którym został wydany, z uwzględnieniem zasad wynikających z §3.
2. W przypadku problemów technicznych związanych z funkcjonowaniem butelkomatu, opakowania będą zbierane manualnie, przez obsługę sklepu ALDI przy kasie.
3. W celu uzyskania zwrotu kaucji opakowanie musi być zgłoszone przez producenta do Centralnej Bazy Danych. ALDI nie odpowiada za opakowania producentów, które nie zostały zgłoszone do Centralnej Bazy Danych.
§3. BONY
1. Bon jest jednorazowego użytku i może być wykorzystany wyłącznie w sklepie, w którym został wydany.
2. Wartość bonu zależy od liczby oddanych opakowań (za każdą butelkę PET/puszkę aluminiową klient otrzymuje 0,50 zł, a za butelkę szklaną 1 zł).
4. Bon podlega wymianie na gotówkę.
6. Bony są ważne 30 dni od dnia ich wydania, w godzinach otwarcia sklepu, w którym oddano opakowania do butelkomatu.
7. Każdy bon można wykorzystać tylko jeden raz.
8. Przy jednej transakcji zakupu można wykorzystać więcej niż jeden bon. .
9. Bon musi być czytelny, bez jakichkolwiek zabrudzeń oraz znaczących zagnieceń, aby możliwe było zeskanowanie kodu kreskowego.
§4. DEFINICJE
1. ALDI – ALDI sp. z o.o.;
2. Butelka PET – opakowanie po napoju o pojemności od 0,3 litra do 3 litrów wykonane z politereftalanu etylenu (z wyłączeniem opakowań po napojach mlecznych, tj. mleko, kefiry, jogurty) wraz z zakrętką lub wieczkiem;
3. Puszka aluminiowa – opakowanie po napoju o pojemności do 1 l wykonane z aluminium;
4. Butelka szklana – opakowanie wielokrotnego użytku o pojemności do 1,5 l wykonane ze szkła;
5. Bon – bon wydany przez butelkomat znajdujący się w ALDI, upoważniający do wypłaty kaucji (zgodnie z definicją butelki PET, butelki szklanej i puszki aluminiowej);
6. Butelkomat – urządzenie przyjmujące opakowania zwrotne i wydające bon rabatowy;
7. Opakowanie – butelka PET, butelka szklana lub puszka aluminiowa.
§5 POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
1. Reklamacje można złożyć:
a) pisemnie na adres pocztowy: ALDI sp. z o.o., ul. Murckowska 16, 40-265 Katowice z dopiskiem „Biuro Obsługi Klienta”;
b) poprzez pocztę elektroniczną na adres obsluga.klienta@aldi.pl;
c) telefonicznie pod numerem 800 118 118;
d) poprzez formularz kontaktowy znajdujący się pod adresem www.aldi.pl/narzedzia/kontakt.html.
2. Zgłaszający reklamację zostanie zawiadomiony o sposobie jej rozpatrzenia w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji przez ALDI.
3. W celu usprawnienia postępowania reklamacyjnego pomocnym będzie załączenie do reklamacji kserokopii lub skanu dowodu zakupu artykułów, których dotyczy reklamacja.
4. Reklamacje będą rozpatrywane przez ALDI.
5. Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko zgłaszającego, opis zgłaszanych zastrzeżeń, żądanie oraz dane kontaktowe umożliwiające zawiadomienie zgłaszającego o sposobie rozpatrzenia reklamacji (adres e-mail lub adres pocztowy do korespondencji).
6. Informacja o rozstrzygnięciu reklamacji zostanie przekazana na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na podany przez zgłaszającego adres poczty elektronicznej.
7. Powyższe nie wpływa na uprawnienia konsumenta związane z nabytym towarem wynikające z obowiązujących przepisów prawa, w tym z przepisów Kodeksu Cywilnego o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej oraz z tytułu braku zgodności towaru z umową.
§6. DANE OSOBOWE
1. Administratorem danych osobowych jest ALDI sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie (41-506) przy ul. Niedźwiedziniec 10, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000249820, NIP 1070002973, REGON 140380391, BDO: 000006912 (dalej: „Administrator”).
2. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych prosimy o kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: iodo@aldi.pl lub w formie pisemnej na wskazany powyżej adres.
3. Dane osobowe uczestników będą przetwarzane w celu rozpatrzenia reklamacji oraz w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami wynikającymi z rozpatrzenia reklamacji na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegającego na konieczności przetwarzania danych osobowych w celu ochrony interesów prawnych ALDI oraz zgłaszających.
4. Administrator będzie przetwarzał wyłącznie dane osobowe przekazane przez Uczestnika w ramach złożenia reklamacji, tj. w szczególności:
a) w przypadku, gdy reklamacja będzie złożona pocztą elektroniczną: imię, nazwisko, adres e-mail;
b) w przypadku, gdy reklamacja będzie złożona na formularzu kontaktowym: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu;
c) w przypadku, gdy reklamacja będzie złożona telefonicznie: imię, nazwisko, numer telefonu, wskazany adres do korespondencji (adres e-mail lub adres pocztowy);
d) w przypadku, gdy reklamacja będzie złożona na piśmie: imię, nazwisko, adres korespondencyjny/zamieszkania.
5. Każdemu Uczestnikowi przysługuje prawo żądania: dostępu do swoich danych, uzyskania kopii danych, sprostowania danych, sprzeciwu wobec przetwarzania danych, ograniczenia przetwarzania danych, usunięcia danych na zasadach określonych w przepisach art. 15–22 RODO. Żądania należy kierować do inspektora ochrony danych.
6. Każdy Uczestnik może złożyć skargę na sposób przetwarzania jego danych przez Administratora do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (uodo.gov.pl).
7. W przypadku wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych ALDI nie będzie mógł przetwarzać danych osobowych zgłaszającego, chyba że będą istniały ważne, uzasadnione prawnie podstawy do przetwarzania, nadrzędne wobec interesów, praw i wolności zgłaszającego lub podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń ALDI.
8. Dane osobowe zgłaszającego będą przetwarzane tak długo, jak długo będzie aktualny cel ich przetwarzania, przy czym nie dłużej niż do momentu przedawnienia roszczeń wobec ALDI, związanych z realizacją reklamacji. Po upływie tych terminów dane zgłaszającego zostaną usunięte lub poddane anonimizacji.
9. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do rozpatrzenia reklamacji.
10. Dane osobowe zgłaszającego nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym profilowane.
11. Dane osobowe zgłaszającego nie będą przekazywane przez ALDI poza obszar Unii Europejskiej.
§7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. ALDI zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu ze skutkiem na przyszłość.
2. Regulamin jest dostępny w sklepie ALDI na tablicy informacyjnej oraz na stronie internetowej Butelkomaty.
3. Niniejszy Regulamin jest jedynym obowiązującym dokumentem określającym zasady zwrotu opakowań.
4. Wszelkie treści zawarte w materiałach reklamowo-promocyjnych mają jedynie charakter informacyjny.
5. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się obowiązujące przepisy prawa polskiego.
6. Wszelkie sprawy sporne rozstrzygane będą w sposób polubownym lub przez właściwy sąd powszechny.
7. Podstawę prawną niniejszego Regulaminu stanowi rozporządzenie ministra klimatu i środowiska w sprawie wysokości kaucji dla poszczególnych rodzajów opakowań objętych systemem kaucyjnym.
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)