9 praktyk ALDI pojawiło się w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2021. Dobre praktyki”. Działania ALDI związane z kampanią niemarnowania żywności, kontynuacją inicjatywy murali antysmogowych czy zobowiązanie się do wycofania jaj z chowu klatkowego do 2025 znalazły się w 20. corocznym Raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Sieć została także wyróżniona w dokumencie za coroczne publikowanie raportów zrównoważonego rozwoju.
W tegorocznej edycji Raportu znalazło się łącznie 1677 praktyk zgłoszonych przez niemal 300 organizacji. To wzrost o ok. 25 proc. w stosunku do ubiegłego roku i rekord w historii wydawnictwa. Jak co roku obecna ze swoimi praktykami jest także sieć ALDI.
Jak wynika z raportu w tym roku najwięcej praktyk zaprezentowano w obszarze zaangażowania i rozwoju społeczności lokalnej – aż 544 dobrych praktyk. W ten trend bardzo dobrze wpisała się marka ALDI, która podejmowanymi inicjatywami skutecznie angażowała lokalną społeczność w działania w zakresie zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście pojawił się mural antysmogowy, pasieka edukacyjna, łąki kwietne w okolicy sklepów, sadzenie drzew z Klubem Gaja, współpraca ze stowarzyszeniem ProVeg, regularne informowanie klientów w gazetkach CR i w mediach społecznościowych oraz kampania Zero Waste z Sylwią Majcher.
Tak jak w przypadku ubiegłych lat raport został podzielony na 7 kluczowych obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu: zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej, praktyki z zakresu pracy, środowisko, zagadnienia konsumenckie, ład organizacyjny, prawa człowieka, uczciwe praktyki operacyjne.Działania ALDI zostały zauważone w każdym z wymienionych obszarów.
Co więcej sieć ALDI została wyróżniona w dokumencie za coroczne publikowanie raportów zrównoważonego rozwoju, którego celem jest transparentna informacja dotycząca działań i postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Inicjatywa przez markę podejmowana jest od 2015 roku. ALDI w prosty i przejrzysty sposób przedstawiaosiągnięcia, wyzwania i perspektywy odpowiedzialnego, zrównoważonego rozwoju dla Grupy Przedsiębiorstw.Główne obszary programu CR ALDI to odpowiedzialność w ramach łańcucha dostaw, oszczędzanie zasobów, polityka klimatyczna i zaangażowanie społeczne. W jubileuszowym, 20. Raporcie Odpowiedzialnego Biznesuw obszarze zagadnienia konsumenckie pojawiła się akcja Ciche Godziny w ALDI, którą sieć konsekwentnie realizuje od 2021 roku. Natomiast w kategorii środowisko pojawiły się oznaczenia ułatwiające segregację śmieci.
- Każdy dojrzały przedsiębiorca wie, że działania z zakresu społecznej odpowiedzialności są dziś kluczowe i niejednokrotnie stanowią podstawę do codziennego funkcjonowania biznesu. W ALDI dobre praktyki stanowią nierozerwalny element tożsamości firmy oraz są nieustannie rozwijane. W tegorocznej edycji w raporcie pojawiło się 9 naszych praktyk, których kontynuacja przynosi zamierzone efekty – mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik Działu Jakości i Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa w ALDI.
20. edycja raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2021. Dobre praktyki”, to kolejna okazja do wymiany doświadczeń i zaprezentowania podejmowanych przez liczne przedsiębiorstwa działań. Tegoroczna edycja cieszyła się jeszcze większą niż poprzednią liczbą praktyk, z którymi zapoznać można się pod linkiem: Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2021. Dobre praktyki” - Forum Odpowiedzialnego Biznesu.Przedstawione w publikacji działania dostępne są również w wyszukiwarce dobrych praktyk na stronie odpowiedzialnybiznes.pl/dobre-praktyki/.
***
O ALDI
ALDI w Polsce posiada 208 sklepów i zatrudnia blisko 3700 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. W najnowszej kampanii hasło marki brzmi: „Raz ALDI, zawsze COŚ ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca i zawsze można znaleźć COŚ w ALDI: coś na obiad, coś słodkiego, coś na deser, czy coś dla domu.
ALDI Polska jest częścią grupy przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 77 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej na www.aldi.pl.
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)