Wzrost obrotów ze sprzedaży o 20% w porównaniu do roku 2020, koszty zatrudnienia większe o 40 milionów złotych, 16,7 milionów złotych podatku handlowego, 700 tysięcy podatku cukrowego, 39 nowych sklepów i wzrost nakładów na reklamę o 66 %. To ALDI w 2021 roku w liczbach.
- Za nami kolejny pandemiczny rok pełen wyzwań dla branży retail. Mamy świadomość ogromu pracy, jaka jest wciąż przed nami oraz silnej konkurencji. Będziemy kontynuować obraną strategię intensywnego rozwoju ALDI w Polsce, która jednocześnie zakłada osiągnięcie pozytywnego wyniku finansowego w najbliższych latach. – mówi Wojciech Łubieński, Prezes Zarządu ALDI w Polsce.
W ostatnich 5 latach ALDI w Polsce osiągnęło największą na rynku dynamikę rozwoju – sieć zwiększyła liczbę swoich sklepów o 70%, nieustannie też pracuje nad optymalizacją asortymentu, podnoszeniem jakości obsługi, a co za tym idzie, umacnianiem rozpoznawalności marki i rozwojem polityki zatrudnienia. W minionym roku obrotowym ALDI kontynuowało działania w celu zwiększenia obrotu ze sprzedaży oraz dalszą ekspansję. Rok 2021 był okresem, w którym otworzono 39 nowych sklepów. Wiele z tych lokalizacji usytuowanych jest w rejonie północnej i wschodniej Polski, gdzie marka ALDI była dotąd słabo rozpoznawalna. Naturalną konsekwencją rozwoju sieci w tym rejonie jest budowa nowego centrum dystrybucji. Inwestycja o powierzchni 43 300 m2 zostanie oddana do użytku jesienią tego roku. Nowe centrum dystrybucji zagwarantuje sprawne zaopatrywanie sklepów w północnej i centralnej części Polski. Dotychczasowy magazyn w Chorzowie nadal będzie zaopatrywał sklepy południowej Polski. Z rozwojem sieci w tym regionie wiążą się także bardzo duże nakłady na działania marketingowe, które pozwalają na zwiększenie rozpoznawalności marki i przyczyniają się do wzrostu obrotów. Ważnym wydarzeniem dla spółki było wprowadzenie pod koniec 2021 roku reklamy telewizyjnej, co wiązało się ze znacznym wzrostem nakładów na komunikację marketingową.
Dalsze inwestycje w dalszy rozwój sieci spowodowały, że koszty operacyjne nadal przewyższają przychody ze sprzedaży dyskontera. Sieć jednak konsekwentnie realizuje swoją strategię i nie zwalnia tempa.– Bieżące analizy obrotów ze sprzedaży wykazują tendencję wzrostową. Obecna sytuacja finansowa spółki, spowodowana wprowadzonymi zmianami,to inwestycja w stabilny rozwój naszego biznesu. Zakładamy osiągnięcie pozytywnego wyniku finansowego w najbliższych latach. W 2022 roku zamierzamy prowadzić dalszą ekspansję na rynku polskim i zwiększać liczbę otwarć. Nadal też będziemy budować pozycję naszej marki na rynku, kontynuując działania marketingowe obejmujące internet, radio i telewizję. Dalszej intensyfikacji podlegać będą prace nad nowymi technologiami mającymi na celu wzmocnienie konkurencyjności oraz optymalizację kosztową. Bardzo ważnym wydarzeniem dla ALDI będzie też otwarcie drugiego centrum dystrybucji pod Bydgoszczą, co pozwoli na zmniejszenie kosztów dostaw towarów i poprawę procesów logistycznych. Znaczna część nakładów z tym związanych została poniesiona w minionym roku obrotowym – mówi Wojciech Łubieński, Prezes Zarządu ALDI w Polsce.
Przypomnijmy, że w 2021 roku, w już istniejących sklepach ALDI miały miejsce przebudowy, których celem było wzmocnienie więzi z klientem i pozyskanie nowej grupy konsumentów. Dyskonterdokonał także reorganizacji centrali firmy, powstało wiele nowych stanowisk, działów, do obsługi nowych procesów i uproszczenia już istniejących. To spowodowało kolejne wydatki i zwiększenie kosztów zatrudnienia o 40 milionów złotych.Spółka rozpoczęła także szereg działań polegających na inwestycjach w nowe technologie, można tutaj wymienić wymianę sieci czy projektowanie nowych systemów.
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)