ALDI promuje marki własne angażując wewnętrznych ekspertów. To prosty, ale trafiony pomysł. Kto najlepiej opowie o produkcie, o jego właściwościach, sposobach produkcji, smaku, aromacie, unikatowych cechach? Pracownik – ekspert, opiekun kategorii. Ekspert ALDI Poleca – pod takim hasłem w gazetkach online, na stronie internetowej i w sklepach startuje komunikacja promująca marki własne ALDI. Celem projektu jest zwiększanie świadomości klientów właśnie na temat asortymentu marek własnych oraz ich jakości i certyfikacji. Do inicjatywy dyskonter zaangażował 20 ekspertów dedykowanych konkretnym grupom produktowym.
Marki własne to podstawa funkcjonowania ALDI. Sieć jest z nich szczególnie dumna w kontekście ich jakości. Ich udział w obrotach ALDI wynosi około 80%. Największy jest przy produktach podstawowych i tych najbardziej popularnych. Biorąc pod uwagę szalejącą inflację i skłonności klientów do poszukiwania oszczędności, przy jednoczesnym utrzymaniu jakości spożywanych produktów nie dziwi fakt, że dyskonter zdecydował się na promocję marek własnych i to w tak oryginalny i prosty zarazem sposób. Inicjatywa Ekspert ALDI poleca ma przybliżyć konsumentom świat unikatowych marek własnych, których nie znajdą nigdzie indziej i, po które chętnie wracają – w myśl zasady Raz ALDI, zawsze coś z ALDI.
- W ramach kampanii, każdy z ekspertów w dedykowanej przestrzeni w gazetce i online opowiada o zaletach oraz o jakości danego produktu z asortymentu marek własnych ALDI. Inicjatywą objęte są zarówno produkty z sekcji food, jak i non food. Marki własne ciągle cieszą się uznaniem wśród naszych klientów, i stanowią około 80% sprzedawanych produktów. Realizując projekt Ekspert ALDI Poleca chcieliśmy wzmocnić ten trend. Pozwalamy klientom zajrzeć do nas „od środka” i dowiedzieć się więcej o tym, jak pracujemy i dbamy o utrzymanie jakości marek własnych ALDI. Nie bazujemy na sloganach reklamowych, a pokazujemy znacznie więcej. To właśnie tak w ALDI realizujemy marketing treści i nieustannie zbliżamy się do klientów odpowiadając nie tylko na ich potrzeby, ale i zaspakajając i ciekawość, budując relacje - mówi Agnieszka Barańska Dyrektor Obszaru Marketingu i Komunikacji.
Marki własne coraz bardziej zyskują na popularności. Polscy konsumenci już dawno przekonali się, że reprezentują one bardzo dobrą relację ceny do jakości i stanowią rozsądną alternatywę do markowych zamienników. Sprzyja temu szczególnie kryzys gospodarczy i rosnąca inflacja, dlatego dyskonty coraz chętniej je promują. Na koniec ubiegłego roku Prezes Zarządu ALDI Wojciech Łubieński zapowiedział rozpoczęcie prac nad ujednoliceniem portfela marek własnych w skali całej grupy. Ten proces ma obniżyć koszty, ale też zapewnić większą rozpoznawalność brandów ALDI. To będzie także szansa dla producentów w Polsce.
Kampania Ekspert ALDI poleca rozpoczęła się 23 stycznia 2023 roku. Za kreacje w gazetkach odpowiada Agencja Freundschaft, za inne kreacje w ramach kampanii odpowiada Agencja OPUS B.
Koncept komunikacji opracowano w ramach struktur wewnętrznych sieci wraz ze współpracą agencji.
***
O ALDI
ALDI w Polsce posiada 253 sklepy i zatrudnia ponad 4000 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.
ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej na www.aldi.pl
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)