1. ALDI edukuje i zachęca do niemarnowania żywności

ALDI edukuje i zachęca do niemarnowania żywności

17.11.2020

d

Sieć sklepów ALDI zachęca klientów do niemarnowania żywności i podpowiada, jak w ciekawy sposób wykorzystać pozostałości produktów spożywczych. W ten sposób, w ramach kampanii „W ALDI mamy moc niemarnowania” sieć edukuje klientów w zakresie racjonalnego gospodarowania żywnością. Kampania realizowana jest od 16 listopada, a jej partnerami są organizacje pożytku publicznego, którym ALDI od kilku lat przekazuje produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia.

W Polsce rocznie marnuje się ok. 9 mln ton żywności, co oznacza, że statystyczny Polak marnuje każdego roku aż 274 kg żywności. Problem nieracjonalnego gospodarowania produktami spożywczymi jest naprawdę duży. Właśnie dlatego sieć sklepów ALDI rozpoczęła kampanię edukacyjną dla klientów i promuje dobre zwyczaje w gospodarowaniu jedzeniem.

- Jednymz kluczowych filarów działania naszej firmy jest społeczna odpowiedzialność biznesu. W myśl tej idei, od lat podejmujemy działania na rzecz przeciwdziałania marnowaniu żywności, przekazując produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia organizacjom pożytku publicznego a także obniżając ich ceny. Teraz te działania uzupełniamy o działania edukacyjne skierowane do klientów. Promując racjonalne gospodarowanie produktami spożywczymi, zwiększamy wiedzę i świadomość naszych klientów, a tym samym przyczyniamy się do ograniczenia liczby marnowanej żywności. Wierzymy, że każde nawet pojedyncze działanie w tym zakresie ma sens – mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik Działu Jakości i Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska.

ALDI w swojej kampanii podkreśla, że produkty, z krótkim terminem przydatności do spożycia, z powodzeniem mogą być wykorzystywane w kuchni. Sieć prezentuje pomysły na to jak przechować produkty, by dłużej cieszyć się ich świeżością i uniknąć ich wyrzucania. ALDI podpowiada też jak wykorzystać resztki produktów np. obierki ziemniaków, czerstwy chleb czy ogryzki z jabłka. W tym celu sieć nawiązała współpracę z influencerką Anną Lesz, autorką książki "Bez marnowania. Kuchnia Zero Waste" oraz bloga www.zjem-cie.pl.

W ramach kampanii ALDI przewidziało również konkurs, w którym zachęca klientów do podzielenia się przepisami na dania z resztek. Sieć uruchomiła też specjalną stronę dedykowaną akcji www.aldi.pl/niemarnuje, na której znajdą się szczegółowe przepisy i porady na temat racjonalnego gospodarowania żywnością.

Kampania „W ALDI mamy moc niemarnowania” jest realizowana m.in. wraz z Caritas Polska, Towarzystwem Pomocy im. św. Brata Alberta oraz Fundacją Mamy i Taty –organizacjami, którym ALDI regularnie przekazuje produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia.

ALDI od wielu lat prowadzi też działania profilaktyczne, zapobiegające marnowaniu żywności poprzez przecenianie o 30% w stosunku do ceny regularnej artykułów przed upływem terminu ważności. Sieć stara się  również nieustannie optymalizować procesy zaopatrzenia sklepów, by dostosować ilość dostarczanego do sklepów towaru do zapotrzebowania klientów, a tym samym zapobiegać sytuacjom zmuszającym nas do utylizowania żywności.

ALDI to międzynarodowa sieć dyskontów posiadająca głównie na zachodzie i południu Polski 146 sklepy i zatrudniająca niemal 3000 pracowników. Jest jedną z wiodących firm handlowych w Europie, a według raportu Global Powers of Retailing 2019 firmy Deloitte utrzymuje też swoją pozycję jednego z 10 największych detalistów na świecie. Strategia ALDI to wyselekcjonowany asortyment wysokiej jakości w dobrej cenie. Oprócz tego spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.

 

Dodatkowe informacje: patrycja.narozna@prart-media.pl, 609 69 33 45

Przypomnienie o
Błąd! Przepraszamy, wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Czy chcesz aby Cię powiadomić, kiedy przedmiot będzie dostępny?

Potwierdzenie przypomnienia

Dzień przypomnienia
Dwa dni wcześniej
Jeden dzień wcześniej
W dniu oferty
Godzina
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Uwagi
  • Aby skorzystać z naszej bezpłatnej usługi przypominania, prosimy najpierw o Twoje potwierdzenie. W tym celu prosimy podać adres e-mail i / lub numer telefonu i kliknąć „Aktywuj przypominanie". W zależności od wybranej formy kontaktu (e-mail, SMS), otrzymasz link aktywacyjny. Aby aktywować usługę przypominania, prosimy kliknąć w link w otrzymanej wiadomości. Potwierdzenie to nie będzie wymagane ponownie w przyszłości.
  • Prosimy uzupełnić pola oznaczone *.
  • Aby przesłać ten formularz, prosimy zaakceptować pliki cookie w ustawieniach zabezpieczeń przeglądarki.
  • Wysyłanie SMS-ów jest możliwe tylko w krajowej sieci komórkowej.
  • Przypomnienie może być wysłane tylko wtedy, gdy wybrana data jest w przyszłości i po pomyślnym uwierzytelnieniu Twojego adresu e-mail lub numeru telefonu.
  • Twój adres e-mail i numer telefonu komórkowego są wykorzystywane w celu wysłania powiadomienia o wybranym artykule i przechowywane, aby zachować potwierdzone uwierzytelnienie przy korzystaniu z tej usługi przez Ciebie w przyszłości. W dowolnym momencie możesz zrezygnować z subskrypcji / usunąć dane poprzez „ formularz rezygnacji z usługi przypominania”. Pamiętaj, że aktywacja usługi przypominania jest dozwolona tylko w przypadku, gdy sam jesteś odbiorcą.

Niedostępne

Oferta już wygasła

Aktywacja przypominania!

Potwierdzenie przypomnienia

Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)

Wymagana aktywacja wiadomości (SMS)

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail / SMS)

Na podany adres e-mail została wysłana wiadomość, aby potwierdzić Twój adres e-mail. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany numer został wysłany SMS, aby potwierdzić Twój numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany adres e-mail i numer zostały wysłane wiadomości, aby potwierdzić Twój adres e-mail i numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości. Jeśli strona z potwierdzeniem się nie otworzy, prosimy skopiować link i wkleić go w przeglądarce.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch