1. #Stand4Fairness – rusza trzecia edycja World Fairtrade Challenge

#Stand4Fairness – rusza trzecia edycja World Fairtrade Challenge

09.05.2018

fairtrade

#Stand4Fairness – rusza trzecia edycja World Fairtrade Challenge

W dniach 11-13 maja już po raz trzeci odbędzie się World Fairtrade Challenge – międzynarodowa akcja solidarności z rolnikami i pracownikami z krajów rozwijających się. Akcję wspiera sieć sklepów ALDI w Polsce.

Poprzednie edycje akcji zgromadziły ponad 4 miliony konsumentów z 43 krajów świata, którzy manifestowali swoje poparcie dla Sprawiedliwego Handlu. World Fairtrade Challenge wpisuje się w obchody Światowego Dnia Sprawiedliwego Handlu, który przypada w drugą sobotę maja.

4 Fairness ogólny

 

 

Zaczęło się od kawy

Pierwsza edycja World Fairtrade Challenge zrodziła się z potrzeby nagłośnienia problemów drobnych producentów kawy z Ameryki Łacińskiej, którym epidemia rdzy kawowej – choroby kawowców wywoływanej przez grzyby - odbierała znaczną część plonów. Wsparcie oferowane rolnikom zrzeszonym w certyfikowanych spółdzielniach Fairtrade objęło: dofinansowania przy zakupie nowych drzewek, dostęp do naturalnych środków grzybobójczych i szkolenia z zakresu ochrony roślin.

W 2017 roku łączna wysokość premii Fairtrade wyniosła około 600 milionów złotych.

Korzyści systemu Fairtrade to także gwarantowana cena minimalna (stanowi ona zabezpieczenie na wypadek gwałtownych spadków cen na światowym rynku), stabilne długoterminowe kontrakty z możliwością prefinansowania (ułatwiają producentom planowanie wydatków), dostęp do szkoleń i fachowej wiedzy oraz premia Fairtrade, czyli dodatkowe środki przeznaczane na projekty rozwojowe wybrane w drodze głosowania przez wszystkich zrzeszonych rolników.

 

Chockolate for Fairness

 

Rynek Fairtrade w Polsce zyskuje na różnorodności

Jeszcze kilka lat temu produkty z certyfikatem Fairtrade można było kupić głównie w sklepach specjalistycznych. Dzisiaj bez większego problemu znajdziemy je również na półkach większości sieci handlowych. Większa dostępność przekłada się na wzrost sprzedaży certyfikowanych produktów, a co za tym idzie – na poprawę sytuacji rolników i pracowników najemnych z ponad 70 krajów globalnego Południa.

- Fairtrade jest jedną z wiodących marek etycznych na świecie, dlatego jej standardy uwzględniamy w międzynarodowych politykach zakupowych kawy, herbaty i kakao. Celem lepszej identyfikacji produktów z certyfikatem Fairtrade wprowadziliśmy w ALDI markę własną o nazwie FAIR. Klienci ALDI wśród oferowanych produktów Fairtrade znajdą kawę, herbatę, słodycze oraz miód, a akcyjnie także tekstylia domowe czy odzież. Dzięki premii Fairtrade rolnicy w krajach rozwijających się mogą inwestować w swoje lokalne projekty, takie jak edukacja dzieci, szkolenia pracowników, czy też wyposażanie szpitali. – komentuje Justyna Radwańska, Specjalista ds. Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI.

– Wartość sprzedaży produktów Fairtrade w 2017 roku przekroczyła w Polsce 46 milionów złotych, co stanowi wzrost o około 13 milionów w stosunku do ubiegłego roku –podkreśla Tomasz Makowski, Key Account Manager Fairtrade Polska. – Jako organizacja marketingowa Fairtrade współpracujemy z różnymi podmiotami, od niewielkich sklepów stacjonarnych i internetowych po największe sieci handlowe, które coraz chętniej wykorzystują możliwości oferowane przez system Fairtrade do tworzenia stabilnych łańcuchów dostaw zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

 

4 Fairness Coffee

 

 

Wybierając produkty Fairtrade konsumenci mają realny wpływ na poprawę losu drobnych producentów.

Obecnie w systemie Fairtrade działa ponad 1,6 miliona rolników i pracowników w krajach Ameryki Łacińskiej, Karaibów, Afryki, Azji i Oceanii, produkujących również herbatę, kakao, cukier trzcinowy, owoce tropikalne, kwiaty czy bawełnę, a nawet piłki sportowe.

– Celem World Fairtrade Challenge jest zwrócenie uwagi na trudną sytuację rolników i pracowników najemnych z krajów rozwijających się. Mimo ciężkiej pracy  często nie są oni w stanie zapewnić godziwych warunków życia sobie i swoim rodzinom – wyjaśnia Krzysztof Rączkowiak, specjalista ds. PR Fairtrade Polska. – Fairtrade wzmacnia ich pozycję w globalnych łańcuchach dostaw, by mogli żyć i pracować w lepszych warunkach. Kluczowe jest jednak zaangażowanie konsumentów i firm. Dlatego zachęcamy wszystkich do organizowania wydarzeń propagujących ideę Sprawiedliwego Handlu i rejestrowania ich na specjalnej mapie w serwisie www.fairtradechallenge.org. Obecnie mamy informacje o kilkudziesięciu wydarzeniach, organizowanych przez szkoły, uczelnie, organizacje pozarządowe oraz firmy, które chcą komunikować swoim klientom zaangażowanie w Fairtrade, np. wywieszając plakaty promujące akcję i Sprawiedliwy Handel. Jednak nawet kameralne spotkanie przy kawie Fairtrade z przyjaciółmi jest doskonałym pretekstem do rozmowy na temat Sprawiedliwego Handlu - zachęca Rączkowiak.

 

4 Fairness Cookies

 

 

 

World Fairtrade Challenge pod hasłem #stand4Fairness

Nieodłącznym elementem tegorocznej akcji są publikacje w mediach społecznościowych. – Zasady są bardzo proste: wystarczy zamieścić na swoim profilu zdjęcie nawiązujące do cyfry „4”, opatrzone hashtagiem #Stand4Fairness. W ten sposób każdy z nas może wyrazić swoje poparcie dla marginalizowanych rolników i pracowników i zachęcić do tego innych użytkowników dodaje Krzysztof Rączkowiak. 

 

Kontakt dla prasy:
ALDI Polska: Agata Biernacka, biuroprasowe@aldi.pl

Przypomnienie o
Błąd! Przepraszamy, wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Czy chcesz aby Cię powiadomić, kiedy przedmiot będzie dostępny?

Potwierdzenie przypomnienia

Dzień przypomnienia
Dwa dni wcześniej
Jeden dzień wcześniej
W dniu oferty
Godzina
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Uwagi
  • Aby skorzystać z naszej bezpłatnej usługi przypominania, prosimy najpierw o Twoje potwierdzenie. W tym celu prosimy podać adres e-mail i / lub numer telefonu i kliknąć „Aktywuj przypominanie". W zależności od wybranej formy kontaktu (e-mail, SMS), otrzymasz link aktywacyjny. Aby aktywować usługę przypominania, prosimy kliknąć w link w otrzymanej wiadomości. Potwierdzenie to nie będzie wymagane ponownie w przyszłości.
  • Prosimy uzupełnić pola oznaczone *.
  • Aby przesłać ten formularz, prosimy zaakceptować pliki cookie w ustawieniach zabezpieczeń przeglądarki.
  • Wysyłanie SMS-ów jest możliwe tylko w krajowej sieci komórkowej.
  • Przypomnienie może być wysłane tylko wtedy, gdy wybrana data jest w przyszłości i po pomyślnym uwierzytelnieniu Twojego adresu e-mail lub numeru telefonu.
  • Twój adres e-mail i numer telefonu komórkowego są wykorzystywane w celu wysłania powiadomienia o wybranym artykule i przechowywane, aby zachować potwierdzone uwierzytelnienie przy korzystaniu z tej usługi przez Ciebie w przyszłości. W dowolnym momencie możesz zrezygnować z subskrypcji / usunąć dane poprzez „ formularz rezygnacji z usługi przypominania”. Pamiętaj, że aktywacja usługi przypominania jest dozwolona tylko w przypadku, gdy sam jesteś odbiorcą.

Niedostępne

Oferta już wygasła

Aktywacja przypominania!

Potwierdzenie przypomnienia

Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)

Wymagana aktywacja wiadomości (SMS)

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail / SMS)

Na podany adres e-mail została wysłana wiadomość, aby potwierdzić Twój adres e-mail. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany numer został wysłany SMS, aby potwierdzić Twój numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany adres e-mail i numer zostały wysłane wiadomości, aby potwierdzić Twój adres e-mail i numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości. Jeśli strona z potwierdzeniem się nie otworzy, prosimy skopiować link i wkleić go w przeglądarce.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch