1. Ponad 23 449zgłoszeń, 1530 ambasadorów, 7331 unikatowych opinii o 33 produktach marek własnych ALDI. Sieć podsumowuje wyniki Wielkiego Testu, który towarzyszył uruchomieniu nowej strategii marketingowej.

Ponad 23 449zgłoszeń, 1530 ambasadorów, 7331 unikatowych opinii o 33 produktach marek własnych ALDI. Sieć podsumowuje wyniki Wielkiego Testu, który towarzyszył uruchomieniu nowej strategii marketingowej.

19.10.2020

Jesienią ubiegłego roku sieć dyskontów ALDI rozpoczęła ogólnopolską kampanię marketingową pod hasłem RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI, będącym jednocześnie nowym sloganem marki. Bohaterami kampanii stały się wybrane produkty marki własnej z różnych kategorii asortymentowych, a kluczowym jej etapem był Wielki Test Produktów. Gospodarzem testu była aktorka Sonia Bohosiewicz, zaś testerów wyłoniono z grona obecnych i potencjalnych klientów sieci. Badanie efektywności komunikacji sklepów oraz weryfikacja zmian w ich percepcji po zakończeniu Wielkiego Testu pokazały wzrost świadomości i silniejsze przywiązanie klientów do marki.

 

W ciągu minionego roku, w 6 etapach Wielkiego Testu, przetestowano 33 produkty  marek własnych. Chętni do testowania mogli zgłaszać się za pośrednictwem strony www.zawszeALDI.pl, gdzie aktualnie prezentowane są ich opinie. Średnia ocena wszystkich produktów wynosi ponad 4,5 gwiazdki (4,5873) w pięciogwiazdkowej skali. Wśród testowanych produktów znalazły się dwa rodzaje paczek -  były to tzw. produkty suche, między innymi Kakao Schovit, Wafle holenderskie, Makaron 5-jajeczny premium wstążki, Kawa ziarnista Moreno CaffèCrema, Sok PureFruit, Śliwki Suszone TraderJoe’s, Oliwa z oliwek GUT BIO. Drugi rodzaj stanowiły paczki z tzw. łańcuchem zimna, a w nich znalazły się jogurt z owocami i musli z łyżeczką, serek twarogowy kremowy w wiaderku, Smoothie PureFruit, salami międzynarodowe Tremondi, ciasto na pizzę z sosem pomidorowym Mama Mancini czy żółty ser w plastrach Maasdamer marki Hofburger.

Klienci często zwracali uwagę na idealną konsystencję produktów, ich wysoką jakość, unikatowość smaku i doznania przyjemności podczas konsumpcji. Oryginalne i wiarygodne opinie konsumentów często wykorzystywane były w szerokiej komunikacji, zaś oni sami stawali się naturalnymi ambasadorami ALDI. Oto jak na przykładzie tych opinii prezentowano produkty:
 
- HOFBURGER Ser Maasdamer: Zdobył cześć i chwałę! Jeszcze nigdy w historii zwykła kromka czy pajda chleba nie zawdzięczała nikomu tak wiele, jak tym oto plastrom świeżego, podziurawionego sera. Niniejszym serowi temu ja salutuję tu: YES, SER!
- SCHOLETTA Czekoladki Mints: Wszyscy poczuli do nich miętę! A czemu tu się dziwić! Niebanalne połączenie smaków kakaowca i szalenie odświeżającej mięty. Przyjemnie gilga podniebienie, najpierw gili-gili, potem mniam, mniam, mniam!
- KLOSTERGARTEN, Korniszony Premium: Okazały się rewelacją w sezonie ogórkowym!
Dbają o formę, bo do słoika trafią tylko najlepsi. Są małe, ale charakterne! Słodkie jak miód, ostre jak chilli, hartują się w… octowej kąpieli. No, do schrupania!
 

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu kampanii, a najlepszym potwierdzeniem jej skuteczności są wyniki badań przeprowadzonych na zakończenie Wielkiego Testu. Nasza komunikacja okazała się atrakcyjna dla klientów, wzrosła bowiem świadomość marki. Obserwujemy także wyraźną poprawę percepcji asortymentu ALDI - częściej niż co trzeci klient uważa, że nasza oferta jest bardzo szeroka. Przez ostatni rok zyskaliśmy więcej regularnych konsumentów, którzy wyrażają także dużą skłonność do polecania markimówi Agnieszka Barańska, Dyrektor Marketingu i Komunikacji ALDI. – Przede wszystkim pogłębiliśmy znajomość klientów, poznaliśmy ich upodobania i opinie o produktach, a to pozwala nam połączyć marketingową wiedzę ze świadomie budowaną ofertą asortymentową. Dbałość o satysfakcję naszych konsumentów zawsze była w centrum działań ALDI, dlatego nieustannie pracujemy nad jej zwiększaniem – dodaje Barańska.

Badania przeprowadzone przez IQS w roku 2020, pokazały także, że na tle innych dyskontów ALDI wyróżnia się wysokim komfortem robienia zakupów i jakością obsługi. Wizerunek sieci jest mocniejszy niż w 2018 roku. Wzrosły zakupy świeżych owoców i warzyw, ulubionymi kategoriami spożywczymi klientów ALDI często są słodycze, pieczywo, chemia gospodarcza oraz środki czystości. poprawiła się ogólna ocena sklepu ALDI, niemal połowa klientów ocenia go bardzo pozytywnie, zaś kolejne 45% badanych ocenia go raczej pozytywnie. Aktualnie sieć prowadzi wielki finał kampanii, w którym wybrane produkty z Wielkiego Testu można kupić w cenach do -33%, a promocje na poszczególne produkty będą prowadzone przez równy miesiąc.

Dotychczasowa kampania marketingowa ALDI rozpoczęła się we wrześniu 2019 roku od działań wizerunkowych skupionych wokół hasła RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI, jej kolejnym etapem była komunikacja produktowa oparta o wyniki Wielkiego Testu ALDI, prowadzona w lekkim, swobodnym tonie, z przymrużeniem oka i poczuciem humoru. Wykorzystane nośniki reklamowe obejmowały billboardy, spoty radiowe, reklamy prasowe i internetowe. Więcej informacji na temat całej kampanii znajduje się na dedykowanej stronie: www.zawszealdi.pl. Za opracowanie, codzienną obsługę i kompleksowe wdrożenie strategii oraz kreacji odpowiada Agencja Scholz&Friends Warszawa, zakupem mediów zajął się dom mediowy U2 Media, Carat Poland, (radio, prasa, outdoor) i agencja Booost oraz iProspect (internet). Wszystkie działania online’owe oraz prowadzenie profilu ALDI w Social Mediach powierzono agencji The Digitals, należącej do Grupy S/F.

***

ALDI to międzynarodowa sieć dyskontów posiadająca głównie na zachodzie i południu Polski 143 sklepy i zatrudniająca niemal 3000 pracowników. Jest jedną z wiodących firm handlowych w Europie, a według raportu Global Powers of Retailing 2019 firmy Deloitte utrzymuje też swoją pozycję jednego z 10 największych detalistów na świecie. Strategia ALDI to wyselekcjonowany asortyment wysokiej jakości w dobrej cenie. Oprócz tego spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.

Przypomnienie o
Błąd! Przepraszamy, wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Czy chcesz aby Cię powiadomić, kiedy przedmiot będzie dostępny?

Potwierdzenie przypomnienia

Dzień przypomnienia
Dwa dni wcześniej
Jeden dzień wcześniej
W dniu oferty
Godzina
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Uwagi
  • Aby skorzystać z naszej bezpłatnej usługi przypominania, prosimy najpierw o Twoje potwierdzenie. W tym celu prosimy podać adres e-mail i / lub numer telefonu i kliknąć „Aktywuj przypominanie". W zależności od wybranej formy kontaktu (e-mail, SMS), otrzymasz link aktywacyjny. Aby aktywować usługę przypominania, prosimy kliknąć w link w otrzymanej wiadomości. Potwierdzenie to nie będzie wymagane ponownie w przyszłości.
  • Prosimy uzupełnić pola oznaczone *.
  • Aby przesłać ten formularz, prosimy zaakceptować pliki cookie w ustawieniach zabezpieczeń przeglądarki.
  • Wysyłanie SMS-ów jest możliwe tylko w krajowej sieci komórkowej.
  • Przypomnienie może być wysłane tylko wtedy, gdy wybrana data jest w przyszłości i po pomyślnym uwierzytelnieniu Twojego adresu e-mail lub numeru telefonu.
  • Twój adres e-mail i numer telefonu komórkowego są wykorzystywane w celu wysłania powiadomienia o wybranym artykule i przechowywane, aby zachować potwierdzone uwierzytelnienie przy korzystaniu z tej usługi przez Ciebie w przyszłości. W dowolnym momencie możesz zrezygnować z subskrypcji / usunąć dane poprzez „ formularz rezygnacji z usługi przypominania”. Pamiętaj, że aktywacja usługi przypominania jest dozwolona tylko w przypadku, gdy sam jesteś odbiorcą.

Niedostępne

Oferta już wygasła

Aktywacja przypominania!

Potwierdzenie przypomnienia

Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)

Wymagana aktywacja wiadomości (SMS)

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail / SMS)

Na podany adres e-mail została wysłana wiadomość, aby potwierdzić Twój adres e-mail. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany numer został wysłany SMS, aby potwierdzić Twój numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany adres e-mail i numer zostały wysłane wiadomości, aby potwierdzić Twój adres e-mail i numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości. Jeśli strona z potwierdzeniem się nie otworzy, prosimy skopiować link i wkleić go w przeglądarce.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch