1. Większe zakupy odchodzą do lamusa, Polacy coraz częściej mają puste lodówki!

Większe zakupy odchodzą do lamusa, Polacy coraz częściej mają puste lodówki!

16.09.2019

Zwyczaje zakupowe Polaków zmieniają się; zakupy ulegają rozdrobnieniu - kupujemy częściej, ale mniej niż kiedyś. Nierzadko to konkretny produkt decyduje o wyborze sklepu, ponieważ podstawowe zakupy można zrobić wszędzie - wynika z badań ALDI przeprowadzonych przed wprowadzeniem nowej strategii komunikacji marki.

 

W tygodniu nawet kilka razy dziennie po zakupy!

Badania przeprowadzone przez ALDI pozwalają zaobserwować ważny trend i zmianę w zachowaniach konsumentów. W tygodniu odwiedzają oni swój ulubiony sklep nawet kilka razy dziennie. Okazuje się, że zakupy ulegają rozdrobnieniu, począwszy od małych śniadaniowych, przez obiadowe, a nawet po małe przekąski - zachcianki. Coraz częściej to konkretny produkt decyduje o wyborze sklepu, ponieważ podstawowe zakupy można zrobić wszędzie. Za to w weekend Polacy zwykle uzupełniają domowy asortyment o produkty podstawowe i te “cięższe” (typu napoje). Inną kwestią, jest widoczny zanik podziału sklepów na sklepy osiedlowe, dyskonty, supermarkety i hipermarkety. Jeszcze parę lat temu podział rynku przebiegał pod kątem wielkości sklepu i statusu - rozróżnialiśmy super i hipermarkety oraz mniejsze sklepy osiedlowe i dyskonty. Dziś sklepy dzieli się ze względu na bliskość oraz typ promocji.

 

Zakupy i promocje są jak serial

Co ciekawe, klienci lubią być zaskakiwani, bo szybko nudzą się rutyną. Coraz rzadziej planują zakupy, wobec czego od sklepów oczekują inspiracji, dlatego tak dużą popularnością cieszą się akcje typu sentymentalne smaki lat 90. czy festiwale tematyczne. Zakupy i promocje są dla nich jak serial: ustawiają cały rytm tygodnia, są przedmiotem rodzinnych i sąsiedzkich dyskusji, ploteczek w pracy - co, kiedy będzie w danym sklepie, co, kto może kupić w danym dniu. Polacy są na bieżąco ze wszystkimi promocjami. Młodsi mają Blixa, starsi gazetki promocyjne, na których zaznaczają okazje jak ulubione pozycje w programie telewizyjnym. Bywa też, że szukają okazji na portalach typu Okazjum.pl. Promocje często ustawiają plany zakupowe. Zakupy podstawowe są dołączane do dnia konkretnej promocji.

 

Półka BIO i produkty markowe podnoszą atrakcyjność

Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ALDI sklepy porównywane są ze względu na jakość produktów z konkretnych działów – pieczywo, warzywa, owoce, mięso, a nawet konkretne produkty bezglutenowe. Kluczowe w tym kontekście są apetyczność i świeżość. Dodatkowo atrakcyjność sklepu podnosi rozwijanie oferty bio/eko - oznacza ono, że sklep jest nowoczesny i nadąża za trendami. Z kolei produkty markowe, obok produktów marki własnej, wspierają przekonanie, że w danym sklepie można kupić wszystkie najbardziej potrzebne na co dzień artykuły. Istotne jest też zagospodarowanie przestrzeni w sklepie, ponieważ zakupy są ważnym momentem dla relacji z bliskimi, sposobem na wspólny czas z rodziną lub w parze. To właśnie wtedy jest najlepszy moment na dyskusję o preferencjach smakowych i gustach kulinarnych - nawet gdy się różnimy, każdy znajdzie coś dla siebie.

 

Cenią sobie polskość, ale zagraniczna marka wciąż się liczy

Polacy wyzbywają się kompleksów, coraz częściej cenią sobie polskość - lokalne mięsa, sery, miody postrzegane przez pryzmat dobrej wieloletniej tradycji, uznawane są za lepsze. Równolegle panuje przekonanie, że każdy kraj ma swoją kompetencję, stąd nadal duże zaufanie do niemieckich słodyczy, piwa czy chemii, angielskiej herbaty czy francuskiego sera. Zagraniczny produkt nadal ma dużą rangę, ale tylko jeśli powszechnie wiadomo, że dana marka ma wysoką jakość. To właśnie jakość ulubionych produktów potrafi zdecydować o wyborze sklepu na codzienne zakupy.


Wyniki badań powstały podczas pracy nad opracowaniem i wdrożeniem nowej strategii komunikacji marki ALDI, skupionej wokół hasła RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI. Na zlecenie sieci przeprowadzono badania jakościowe i ilościowe, pogłębione wywiady z konsumentami, badania fokusowe czy etnograficzne (Instytuty zaangażowane: InsightShot oraz IQS), które pozwoliły sieci określić nisze rynkowe i zdefiniować mocne strony ALDI Polska, będące filarem komunikacji marketingowej.

 

Bohaterami kampanii są wybrane produkty marki własnej z różnych kategorii asortymentowych. Akcja rozpoczęła się od działań wizerunkowych i składać się będzie z kilku etapów, o których sieć będzie sukcesywnie informowała. Wykorzystane nośniki reklamowe obejmują billboardy, spoty radiowe, reklamy prasowe i internetowe. Więcej o samej kampanii znajduje się pod adresem: www.zawszealdi.pl

Przypomnienie o
Błąd! Przepraszamy, wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Czy chcesz aby Cię powiadomić, kiedy przedmiot będzie dostępny?

Potwierdzenie przypomnienia

Dzień przypomnienia
Dwa dni wcześniej
Jeden dzień wcześniej
W dniu oferty
Godzina
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Uwagi
  • Aby skorzystać z naszej bezpłatnej usługi przypominania, prosimy najpierw o Twoje potwierdzenie. W tym celu prosimy podać adres e-mail i / lub numer telefonu i kliknąć „Aktywuj przypominanie". W zależności od wybranej formy kontaktu (e-mail, SMS), otrzymasz link aktywacyjny. Aby aktywować usługę przypominania, prosimy kliknąć w link w otrzymanej wiadomości. Potwierdzenie to nie będzie wymagane ponownie w przyszłości.
  • Prosimy uzupełnić pola oznaczone *.
  • Aby przesłać ten formularz, prosimy zaakceptować pliki cookie w ustawieniach zabezpieczeń przeglądarki.
  • Wysyłanie SMS-ów jest możliwe tylko w krajowej sieci komórkowej.
  • Przypomnienie może być wysłane tylko wtedy, gdy wybrana data jest w przyszłości i po pomyślnym uwierzytelnieniu Twojego adresu e-mail lub numeru telefonu.
  • Twój adres e-mail i numer telefonu komórkowego są wykorzystywane w celu wysłania powiadomienia o wybranym artykule i przechowywane, aby zachować potwierdzone uwierzytelnienie przy korzystaniu z tej usługi przez Ciebie w przyszłości. W dowolnym momencie możesz zrezygnować z subskrypcji / usunąć dane poprzez „ formularz rezygnacji z usługi przypominania”. Pamiętaj, że aktywacja usługi przypominania jest dozwolona tylko w przypadku, gdy sam jesteś odbiorcą.

Niedostępne

Oferta już wygasła

Aktywacja przypominania!

Potwierdzenie przypomnienia

Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)

Wymagana aktywacja wiadomości (SMS)

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail / SMS)

Na podany adres e-mail została wysłana wiadomość, aby potwierdzić Twój adres e-mail. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany numer został wysłany SMS, aby potwierdzić Twój numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany adres e-mail i numer zostały wysłane wiadomości, aby potwierdzić Twój adres e-mail i numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości. Jeśli strona z potwierdzeniem się nie otworzy, prosimy skopiować link i wkleić go w przeglądarce.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch