1. Strona główna
  2. Inspiracje
  3. Wege grill – najciekawsze przepisy na wegańskie i wegetariańskie dania na grilla

Wege grill – najciekawsze przepisy na wegańskie i wegetariańskie dania na grilla

wege grill

Grill bez mięsa? Zapewne wiele Twoich gości będzie zachwyconych! Według Panelu Ariadna już prawie co 10 osoba w naszym kraju nie je mięsa a raport „Postawy Polaków wobec produktów roślinnych”, podaje, że 3,2 mln Polaków z niego rezygnuje.
Przed badaniem dietę bezmięsną deklarowało 8,4 proc. 6,6 proc. dietę wegetariańską a 1,8 proc. wegańską. Co więc można podawać na bezmięsnym grillu?

Wege grill – co przygotować na bezmięsnego grilla?


Z całą pewnością dania bezmięsne na grillu docenią nie tylko wegetarianie i weganie, ale również goście, którzy na co dzień spożywają mięso. Grillowane warzywa są bowiem po prostu pyszne, zyskują one lśniący kolor, bardziej intensywny aromat oraz lekko chrupiącą skórkę, oraz słodki, dymny, karmelizowany smak.
Grill wegetariański daje jednak dużo więcej możliwości niż tylko warzywa. Jako dania wegetariańskie na grilla sprawdza się wegetariańska pizza, wegetariańskie szaszłyki, grillowane sery i potrawy z ich dodatkiem. W przypadku wegan oferta jest nieco bardziej ograniczona, ale ciągle mamy do dyspozycji szaszłyki oraz kotlety oparte o proteinę sojową, tofu seitan, tempeh oraz bogaty wybór warzyw i owoców.

wege grill

Wegetariański grill — Co na grilla dla wegetarian?

Wegetariański grill jest doskonałą alternatywą dla tłustych mięsnych potraw.
Na bezmięsny ruszt możemy wrzucać: bakłażany, ziemniaki i bataty, kalafior, boczniaki, pieczarki i inne grzyby, brzoskwinie, ananas, awokado, tofu, ser halloumi, pleśniowe camemberty grillowe i mnóstwo innych przepysznych serów
Najpopularniejsze danie, czyli wegetariańskie szaszłyki na grilla najłatwiej przygotować z pokrojonej w kostkę kolorowej papryki, cebulki, cukinii, naturalnego lub wędzonego tofu, kostek oraz żółtego sera. Jako dodatek świetnie sprawdzi się sos sojowy i oliwa z oliwek. Pod koniec grillowania takie szaszłyki podsypujemy czarnuszką lub prażonym sezamem.

Oprócz warzyw na wegetariańskim grillu sprawdzą się sery Mamy tu do dyspozycji całą ich gamę, począwszy od oscypka i halloumi, które można układać bezpośrednio na ruszcie, po fetę i sery pleśniowe grillowane na tackach lub zawinięte w folię aluminiową. Doskonale smakują one z żurawiną.

wege grill

Wegański grill — Co na grilla dla wegan?


Na wegańskim grillu, należy wyeliminować składniki pochodzenia zwierzęcego. Zamiast masła należy używać margaryny, miód zastąpić syropem klonowym, a mleko krowie ryżowym, sojowym lub migdałowym.
Podstawą kuchni wegańskiej są warzywa. Na grillu świetnie sprawdza się w takiej roli bakłażan marynowany w sosie sojowym, cukinia, ćwiartki papryki czy bataty. Upieczone w folii świetnie smakuje również ciecierzyca i pomidory. Warzywa można marynować za pomocą ziół, sosu sojowego, sosu BBQ, lub pomidorowego z dodatkiem chili
Każde z nich wymaga jednak trochę innej obróbki.

Cukinię i bakłażany można wcześniej zamarynować, aby smak przypominał bardziej mięso z grilla, cebulę pokroić w ćwiartki lub na plastry a z pieczarek usunąć nóżki i grillować je w całości same, lub z farszem w kapeluszu. Paprykę kroimy po prostu na podłużne kawałki, a ze szparagów odcinamy zdrewniałą końcówkę.
Istnieje dużo sposobów na grillowane ziemniaki i bataty. Przekrojone na pół, można grillować z dodatkiem masełka czosnkowego. Równie dobre są pieczone na ruszcie w mundurkach lub w postaci marynowanych plastrów. Pomidory, najlepiej małe koktajlowe, grillujemy w całości, podobnie jak i marchewkę z dodatkiem ziół i odrobiny oliwy.

Choć potrawy na grilla przygotowywane są najczęściej na słono lub ostro, oryginalną potrawą może stać się też deser z grillowanych owoców. Świetnie na wegańskim grillu sprawdzają się banany z dodatkiem wiórek kokosowych, płynnej czekolady lub drobno posiekanych orzechów. Możemy podawać je też posypane cynamonem, szafranem albo wanilią.

Innym grillowym przysmakiem mogą okazać się również gruszki lub jabłka, wcześniej namoczone w białym winie lub posypane cynamonem, a także ananasy i brzoskwinie z wiórkami, lub orzechami. Można grillować także owoce leśne i cytrusy, ale należy pamiętać, że bardzo łatwo je przypalić.

Aby przyrządzić gorącego melona, pozbawiamy go gniazda nasiennego i grillujemy przez minutę. Natomiast figę lub arbuza moczymy wcześniej w occie balsamicznym, posypujemy cukrem i kładziemy na posmarowanym oliwą ruszcie, a przed podaniem posypujemy cynamonem.

Idealną potrawą na wegańskiego grilla będą również faszerowane jabłka. Łyżeczką wydrążamy ich środek, nadziewamy przygotowanym wcześniej farszem, którym może być konfitura z dodatkiem orzechów i rodzynek Tak przygotowane jabłka kładziemy z boku rusztu i grillujemy przez około 30 minut. Aby przyrządzić grillowane brzoskwinie, ściągamy z nich skórkę, dodajemy goździki, posypujemy cukrem i cynamonem, i po zawinięciu ich w folię aluminiową grillujemy je około 20 minut.

wege grill

Wege grill – przepisy

Oto kilka interesujących przepisów na dania wege na grilla. Smacznego!

a

Wegańskie szaszłyki z dodatkiem szparagów i cytrynowego tofu

Należy przygotować:

• zielone szparagi – pęczek,

• tofu –300 gram,

• sok z cytryny - 2 łyżki,

• olej - 1 łyżka,

• sól i pieprz.

Następnie tofu pokrojone w grubą kostkę i wkładamy do naczynia i zalewamy wcześnie przygotowaną marynatą.
Aby ją uzyskać, mieszamy sok z cytryny, olej z solą i pieprzem. Po zalaniu marynatą tofu należy odstawić do lodówki na minimum 2 godziny. Odcinamy zdrewniałe końców ze szparagów i kroimy je na niewielkie kawałki, po czym nabijamy na patyczki do szaszłyków wraz z tofu. Szaszłyki grillujemy z każdej strony po około 5 minut. Można je podawać z sosem.

a

Wegetariańska papryka faszerowana z grilla

Należy przygotować:
• paprykę 3-4 sztuki
• kaszę kuskus,
• listki świeżej bazylii,
• pomidory - 2-3 sztuki
• ser parmezan,
• czosnek,
• cebulę,
• oliwę z oliwek.

Z przygotowanego wcześniej kuskusu, przeciśniętego przez praskę czosnku, podduszonych pomidorów z cebulą i parmezanu robimy farsz. Wypełnione nim papryki skropione oliwą grillujemy zawinięte w folię aluminiową ok. 30 minut.

a

Wegetariańskie faszerowane pieczarki z grilla

Przygotuj:
• pieczarki w dużym rozmiarze,
• cukinia – 1 sztuka,
• papryka czerwona – 1 sztuka
• cebula – 1 sztuka
• suszone pomidory – kilka sztuk,
• mozzarella – 1 sztuka,
• czosnek niedźwiedzi suszony,
• olej,
• sól, pieprz,
• szczypiorek.

Pieczarki należy umyć i usunąć z nich nóżki.
Cukinię, paprykę, cebulę i pomidory trzeba pokroić w kostkę, wymieszać, podsmażyć na oleju, i doprawić solą, pieprzem oraz czosnkiem. Kapelusze z pieczarek posolić i napełnić farszem z papryki i cukinii, a potem grillować na tacce, pod przykryciem.
Przygotowaną poprawę posypać startą mozzarellą i szczypiorkiem.

a

Wegetariański grillowany ser halloumi z arbuzem i awokado

Należy przygotować:
• sera halloumi do grilla – 1 sztuka
• mieszankę sałat z rukolą – 1 paczka
• miąższ arbuza pokrojony w kostkę – 2 szklanki
• awokado – 1 sztuka
• oliwa z oliwek – 3 łyżki
• sok z cytryny - 2 łyżki,
• miód – 1 łyżka,
• ocet balsamiczny,
• sól, pieprz.

Należy wymieszać w misce oliwę, sok z cytryny i miód, doprawić solą i pieprzem, dodać sałatę i ponownie wymieszać. Następnie wykładamy całość na talerze, kładąc na sałatę kawałki arbuza i awokado. Pokrojony w plasterki i obtoczony w oliwie ser układamy na grillu i opiekamy z dwóch stron. Następnie ser trzeba ułożyć na sałatce, doprawić pieprzem i skropić octem.

a

Wegański burger z boczniakami z grilla

Należy przygotować:
•młodą kapusty – 1 ćwiartka,
•marchewka – 1 sztuka,
•wegański majonez – 2 łyżki,
•sok z cytryny – 1 łyżka,
• szczypta cukru,
• roślinne burgery – 2 opakowania,
• bułki do hamburgerów – 4 sztuki,
• boczniaki - 200 gram,
• pomidory – 2 sztu,
• pikle,
• oliwa – 2 łyżki,
• sól, pieprz.

Kapustę szatkujemy, marchewkę mieszamy z majonezem, sokiem z cytryny oraz cukrem, solą i pieprzem do smaku. Boczniaki trzeba skropić oliwą, osól, opieprz i opiecz nad rozgrzanym rusztem. Burgery pieczemy 2 minuty z każdej strony. Na dolną bułkę układamy surówkę, grillowane boczniaki, burger, plastry z pomidorem i piklami i nakrywamy górną bułką.

Przypomnienie o
Błąd! Przepraszamy, wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Czy chcesz aby Cię powiadomić, kiedy przedmiot będzie dostępny?

Potwierdzenie przypomnienia

Dzień przypomnienia
Dwa dni wcześniej
Jeden dzień wcześniej
W dniu oferty
Godzina
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Uwagi
  • Aby skorzystać z naszej bezpłatnej usługi przypominania, prosimy najpierw o Twoje potwierdzenie. W tym celu prosimy podać adres e-mail i / lub numer telefonu i kliknąć „Aktywuj przypominanie". W zależności od wybranej formy kontaktu (e-mail, SMS), otrzymasz link aktywacyjny. Aby aktywować usługę przypominania, prosimy kliknąć w link w otrzymanej wiadomości. Potwierdzenie to nie będzie wymagane ponownie w przyszłości.
  • Prosimy uzupełnić pola oznaczone *.
  • Aby przesłać ten formularz, prosimy zaakceptować pliki cookie w ustawieniach zabezpieczeń przeglądarki.
  • Wysyłanie SMS-ów jest możliwe tylko w krajowej sieci komórkowej.
  • Przypomnienie może być wysłane tylko wtedy, gdy wybrana data jest w przyszłości i po pomyślnym uwierzytelnieniu Twojego adresu e-mail lub numeru telefonu.
  • Twój adres e-mail i numer telefonu komórkowego są wykorzystywane w celu wysłania powiadomienia o wybranym artykule i przechowywane, aby zachować potwierdzone uwierzytelnienie przy korzystaniu z tej usługi przez Ciebie w przyszłości. W dowolnym momencie możesz zrezygnować z subskrypcji / usunąć dane poprzez „ formularz rezygnacji z usługi przypominania”. Pamiętaj, że aktywacja usługi przypominania jest dozwolona tylko w przypadku, gdy sam jesteś odbiorcą.

Niedostępne

Oferta już wygasła

Aktywacja przypominania!

Potwierdzenie przypomnienia

Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)

Wymagana aktywacja wiadomości (SMS)

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail / SMS)

Na podany adres e-mail została wysłana wiadomość, aby potwierdzić Twój adres e-mail. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany numer został wysłany SMS, aby potwierdzić Twój numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany adres e-mail i numer zostały wysłane wiadomości, aby potwierdzić Twój adres e-mail i numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości. Jeśli strona z potwierdzeniem się nie otworzy, prosimy skopiować link i wkleić go w przeglądarce.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch