1. ALDI publikuje drugi międzynarodowy raport zrównoważonego rozwoju, a w nim między innymi dane o produktach certyfikowanych, artykułach BIO czy globalnej polityce odpowiedzialności przedsiębiorstwa.

ALDI publikuje drugi międzynarodowy raport zrównoważonego rozwoju, a w nim między innymi dane o produktach certyfikowanych, artykułach BIO czy globalnej polityce odpowiedzialności przedsiębiorstwa.

28.09.2018

Brokul z okładka raportu ZR za 2015 rok

ALDI publikuje drugi międzynarodowy raport zrównoważonego rozwoju, a w nim między innymi dane o produktach certyfikowanych, artykułach BIO czy globalnej  polityce odpowiedzialności przedsiębiorstwa.

 

Pierwszy raport ALDI, opublikowany w 2016 roku, został nagrodzony w międzynarodowym konkursie Corporate Responsibility Report Award (CRRA) 2017 w kategorii „Najlepszy pierwszy raport zrównoważonego rozwoju”.
 
Głównym celem publikacji raportu jest transparentność działalności ALDI pod kątem społecznym, ekologicznym i ekonomicznym. W publikacji podsumowano wieloletnie zaangażowanie grupy ALDI na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Wyraża się ona w działaniach na rzecz społeczeństwa i ekologii, a także w budowaniu oferty w oparciu o produkty certyfikowane według kryteriów zrównoważonego rozwoju, a więc przyjazne ludziom i środowisku.
 
- Wszystkie zasady zrównoważonego rozwoju są stosowane z powodzeniem w ramach sieci ALDI w Polsce. Gwarancją realizacji przyjętej strategii CR są ścisłe i regularne kontakty z certyfikowanymi dostawcami i organizacjami pozarządowymi regulującymi przestrzeganie określonych zasad. W 2017 roku w Polsce szczególną uwagę poświęciliśmy kwestii zrównoważonego rybołówstwa we współpracy z organizacją MSC, czy sprawiedliwego handlu wprowadzając produkty z certyfikatem Fairtrade. Warto podkreślić też niemal pięciokrotny wzrost produktów BIO w sklepach ALDI w Polsce w perspektywie rocznej – mówi Hubert Iwanowski, Zastępca Dyrektora Zakupów ds. Jakości i CR ALDI Polska.

Społeczna odpowiedzialność biznesu coraz ważniejsza
 
Coraz więcej klientów zwraca uwagę na wpływ działalności przedsiębiorstwa na środowisko i społeczeństwo oraz uwzględnia to kryterium w trakcie zakupów. Jak wynika z raportu, niemal 70% klientów wskazało, że przy wyborze sklepu kwestia zrównoważonego rozwoju jest ważna, a nawet bardzo ważna.  Zapytano również przedstawicieli branży, w tym dostawców i organizacji pozarządowych, o priorytety w zakresie zrównoważonego rozwoju. Okazało się, że obszarami, w których ALDI ma szczególny wpływ na środowisko i otoczenie społeczne, są wysokie standardy zrównoważonego rozwoju w łańcuchu dostaw, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, zarządzanie odpadami czy kwestia ekologicznych opakowań.

Matryca istotności 2017

Więcej certyfikowanych produktów
 
Raport zrównoważonego rozwoju ALDI przedstawia również zaangażowanie sieci w certyfikowanie swoich produktów i udoskonalanie ich receptur. W całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord w ciągu dwóch lat zwiększono liczbę artykułów sygnowanych certyfikatem Fairtrade o 25 %. W 2017 roku w Polsce zadebiutowało 6 artykułów opatrzonych znakiem Sprawiedliwego Handlu. Od końca 2017 roku wszystkie artykuły marki własnej zawierające kakao, w grupach asortymentowych: słodyczy, płatków śniadaniowych i lodów, jak również artykuły posiadające znaczny udział kakao w swoim składzie, posiadają certyfikat uznanych standardów: Fairtrade, Rainforest Alliance lub UTZ. W Niemczech 91,9%, w Polsce 75,1 % produktów zawierających olej palmowy posiada certyfikat międzynarodowej organizacji RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil). ALDI wspiera tym samym zrównoważoną uprawę palm olejowych, przeciwdziałając wycinkom lasów tropikalnych w Azji Południowo-Wschodniej. Odpowiedzią na wyznaczone cele zrównoważonego rozwoju sieci są też opublikowane nowe polityki zakupowe drewna, kwiatów i roślin. Regulują one kryteria środowiskowe i społeczne, które muszą spełniać produkty sprzedawane w sklepach ALDI.
Matryca istotności

Niemal pięciokrotny wzrost artykułów BIO w Polsce w ostatnim roku

Jednym z celów programu CR jest systematyczne dostosowywanie oferty do zmieniających się trendów żywieniowych, a także umożliwienie świadomej i zdrowej konsumpcji w przystępnych cenach. Stąd wzrost udziału produktów BIO w ogólnej sprzedaży, rozwój asortymentu bez laktozy, bezglutenowego, wegetariańskiego i wegańskiego, a także nieustanne udoskonalanie receptur i surowców. Według badań GfK Consumer Scan 2017 ALDI był liderem na niemieckim rynku pod kątem sprzedaży artykułów BIO. Na przestrzeni ostatnich trzech lat, w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord łączna ilość produktów ekologicznych została niemal podwojona do ponad 800 artykułów w asortymencie stałym i akcyjnym. W Polsce wzrost artykułów BIO na przestrzeni roku był niemal pięciokrotny. Liczba artykułów marki własnej z unijnym logo produkcji ekologicznej wzrosła do 45.

Dziewczyna w owocami BIO

Wzrost udziału artykułów BIO

Według badań GfK Consumer Scan 2017 ALDI był liderem na niemieckim rynku pod kątem sprzedaży artykułów BIO. Na przestrzeni ostatnich trzech lat, w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord łączna ilość produktów ekologicznych została niemal podwojona do ponad 800 artykułów w asortymencie stałym i akcyjnym. W Polsce wzrost artykułów BIO na przestrzeni roku był niemal pięciokrotny. Liczba artykułów marki własnej z unijnym logo produkcji ekologicznej wzrosła do 45.

Strefa Zdrowia

Jednym z celów programu CR jest systematyczne dostosowywanie oferty do zmieniających się trendów żywieniowych, a także umożliwienie świadomej i zdrowej konsumpcji w przystępnych cenach. Stąd wzrost udziału produktów BIO w ogólnej sprzedaży, rozwój asortymentu bez laktozy, bezglutenowego, wegetariańskiego i wegańskiego, a także nieustanne udoskonalanie receptur i surowców. Według badań GfK Consumer Scan 2017 ALDI był liderem na niemieckim rynku pod kątem sprzedaży artykułów BIO. Na przestrzeni ostatnich trzech lat, w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord łączna ilość produktów ekologicznych została niemal podwojona do ponad 800 artykułów w asortymencie stałym i akcyjnym. W Polsce wzrost artykułów BIO na przestrzeni roku był niemal pięciokrotny. Liczba artykułów marki własnej z unijnym logo produkcji ekologicznej wzrosła do 45.


Raport zrównoważonego rozwoju ALDI oparty został na danych za okres obrotowy 2017, zebranych z dziewięciu krajów działalności Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord, w tym z Polski. Jest on zgodny ze standardami raportowania GRI Sustainability Reporting Standards (Global Reporting Initiative).

Artykuły i marki własne w asortymencie

Całość raportu dostępna jest na stronie:
https://www.aldi.pl/content/dam/aldi/poland/pdfs/raport-zrownowazonego-rozwoju-za-rok-2017.pdf.res/1534932842168/raport-zrownowazonego-rozwoju-za-rok-2017.pdf

Kontakt dla prasy:
ALDI Polska: Agata Biernacka, biuroprasowe@aldi.pl

Przypomnienie o
Błąd! Przepraszamy, wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Czy chcesz aby Cię powiadomić, kiedy przedmiot będzie dostępny?

Potwierdzenie przypomnienia

Dzień przypomnienia
Dwa dni wcześniej
Jeden dzień wcześniej
W dniu oferty
Godzina
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Uwagi
  • Aby skorzystać z naszej bezpłatnej usługi przypominania, prosimy najpierw o Twoje potwierdzenie. W tym celu prosimy podać adres e-mail i / lub numer telefonu i kliknąć „Aktywuj przypominanie". W zależności od wybranej formy kontaktu (e-mail, SMS), otrzymasz link aktywacyjny. Aby aktywować usługę przypominania, prosimy kliknąć w link w otrzymanej wiadomości. Potwierdzenie to nie będzie wymagane ponownie w przyszłości.
  • Prosimy uzupełnić pola oznaczone *.
  • Aby przesłać ten formularz, prosimy zaakceptować pliki cookie w ustawieniach zabezpieczeń przeglądarki.
  • Wysyłanie SMS-ów jest możliwe tylko w krajowej sieci komórkowej.
  • Przypomnienie może być wysłane tylko wtedy, gdy wybrana data jest w przyszłości i po pomyślnym uwierzytelnieniu Twojego adresu e-mail lub numeru telefonu.
  • Twój adres e-mail i numer telefonu komórkowego są wykorzystywane w celu wysłania powiadomienia o wybranym artykule i przechowywane, aby zachować potwierdzone uwierzytelnienie przy korzystaniu z tej usługi przez Ciebie w przyszłości. W dowolnym momencie możesz zrezygnować z subskrypcji / usunąć dane poprzez „ formularz rezygnacji z usługi przypominania”. Pamiętaj, że aktywacja usługi przypominania jest dozwolona tylko w przypadku, gdy sam jesteś odbiorcą.

Niedostępne

Oferta już wygasła

Aktywacja przypominania!

Potwierdzenie przypomnienia

Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)

Wymagana aktywacja wiadomości (SMS)

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail / SMS)

Na podany adres e-mail została wysłana wiadomość, aby potwierdzić Twój adres e-mail. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany numer został wysłany SMS, aby potwierdzić Twój numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany adres e-mail i numer zostały wysłane wiadomości, aby potwierdzić Twój adres e-mail i numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości. Jeśli strona z potwierdzeniem się nie otworzy, prosimy skopiować link i wkleić go w przeglądarce.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch