1. Strona główna
  2. Znaki jakości, certyfikaty i inicjatywy

Znaki jakości, certyfikaty i inicjatywy

Koszyk z truskawkami – Znaki jakości, certyfikaty i inicjatywy ALDI

Sprawdzone i kontrolowane produkty

ALDI Polska stale rozwija produkty marki własnej w zakresie certyfikowanych surowców. Nasze wymagania pozwalają nam pozyskać surowce w sposób zrównoważony, a końcowy produkt podlega certyfikacji, która co roku jest odnawiana.

Dlaczego produkty oznaczone certyfikowanym logo są dla nas istotne i ich ilość w asortymencie stale rośnie?

Chcemy oferować naszym klientom najwyższą jakość oraz produkty bezpieczne. Potwierdzenie tego uzyskujemy poprzez certyfikację, która jest prowadzona przez zewnętrze jednostki. Dostawcy przechodzą audyty kontrolne podczas których weryfikowana jest dokumentacja produkcyjna, a cały ten proces odnawiany jest co rok aby utrzymać i stale podnosić jakość produktów oraz zapewnić ich bezpieczeństwo na najwyższych poziomie.

Posiadamy swoim asortymencie różnorodne produkty z logotypami jakościowymi 

Jakość dla ALDI ma wiele wymiarów. Współpracujemy wyłącznie z dostawcami, który spełniają rygorystyczne wymagania grupy ALDI Nord. Wiele naszych produktów jest opatrzonych znakami jakości przyznawanymi przez niezależne podmioty certyfikujące.

Z myślą o naszych klientach zestawiliśmy wszystkie ważne informacje o znakach jakości, certyfikatach i niezależnych instytutach badawczych, z którymi konsumenci mogą zetknąć się na produktach dostępnych w sklepach ALDI.

Certyfikaty - produkty spożywcze

Przekreślony Kłos
klos

Znak towarowy Przekreślony Kłos

Licencjonowany znak towarowy Przekreślony Kłos jest międzynarodowym symbolem bezpiecznej żywności bezglutenowej zastrzeżonym przez Zrzeszenie Europejskich Stowarzyszeń Osób z Celiakią (AOECS).

Jego obecność na opakowaniu oznacza, że produkt jest regularnie badany pod kątem zawartości glutenu, a dostawcy sieci handlowej są corocznie audytowani pod kątem zgodności ze standardem AOECS.

Znak towarowy Przekreślony Kłosa jest potwierdzeniem, że gluten nie występuje w produktach również w postaci alergenów krzyżowych co gwarantuje bezpieczeństwo spożywania przez osoby nietolerujące glutenu.

V-Label
v-label

V-Label

V-Label to międzynarodowy symbol do oznaczania produktów i usług wegańskich i wegetariańskich.

Oznaczenie to gwarantuje, że dany produkt został sprawdzony pod kątem obecności substancji pochodzenia zwierzęcego nie tylko w składzie produktu, lecz również w zastosowanych dodatkach, substancjach pomocniczych i składnikach stosowanych na wszystkich etapach produkcji. Kryteria dotyczące braku obecności substancji zwierzęcych w przypadku tego symbolu dotyczą więc wszystkich ogniw w łańcuchu produkcji danego wyrobu od dostawcy surowców do dystrybutorów końcowych.

Oznaczenie V-Label przyznawane jest w oparciu o jednolite kryteria i jasno określone wymogi i zasady, oparte na ponad 25 letnim doświadczeniu. V-Label to marka szwajcarska, którą zastosowano po raz pierwszy w 1996 roku. Struktury i zasady, na podstawie których jest tworzona i przyznawana na terenie Europy koordynuje Europejska Unia Wegetariańska (EVU).

QAFP
qafp

QAFP

System Gwarantowanej Jakości Żywności – QAFP (Quality Assurance for Food Products) – został opracowany w 2009 roku z inicjatywy Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, organizacji zrzeszającej przedsiębiorstwa funkcjonujące w branży mięsnej.

Jakość w systemie QAFP kształtowana jest w całym procesie produkcyjnym "od pola do stołu" , zaczynając od doboru wyselekcjonowanych ras zwierząt, poprzez produkcję, pakowanie, aż po dystrybucję.

Kupując produkty wytworzone  w certyfikowanym Systemie Jakości Żywności QAFP klient otrzymuje gwarancję, że:

  • każdy z uczestników procesu produkcyjnego - zarówno rolnik (producent świń/drobiu), jak i zakład ubojowy, rozbiorowy czy przetwórczy - spełnili restrykcyjne wymagania jakościowe;
  • cały proces produkcji „od pola do stołu” można zidentyfikować;
  • każdy etap produkcji nadzorowany jest przez niezależny podmiot – jednostkę certyfikującą;
  • produkty charakteryzują się wysoką jakością.

Mięso wieprzowe:

  • systemem QAFP objętych zostało 5 najszlachetniejszych elementów mięsa wieprzowego – schab, szynka, karkówka, polędwiczka, łopatka;
  • mięso:
    • ma prawidłową strukturę (nie jest zbyt twarde, ani zbyt miękkie),
    • charakteryzuje się różowo-czerwoną barwą,
    • nie ma nadmiernego wycieku soku mięśniowego,
  • nie może być mrożone, co stanowi o jego wysokiej jakości,
  • nie może być nastrzykiwane – do mięsa nie jest wprowadzana woda ani inne substancje przyczyniające się do zwiększenia masy i poprawy jego jakości,
  • schab charakteryzuje  się zawartością tłuszczu śródmięśniowego na poziomie 2-3%, co zapewnia swoisty smak, kruchość i soczystość mięsa,
  • pakowane jest w MAP lub vacuum.
Jakość Tradycja
jakosc-tradycja

Jakość Tradycja

System jakościowy Jakość Tradycja służy wyróżnianiu produktów żywnościowych wysokiej jakości z uwzględnieniem produktów tradycyjnych.

Krajowy System Jakości Żywności Jakość Tradycja to jedyny w Polsce system wyróżniający tradycyjne produkty wysokiej jakości, mające szczególną reputację i o co najmniej 50-letnim rodowodzie. Produkty, które zostały wyróżnione znakiem Jakość Tradycja to przywołanie u wielu konsumentów pamięci smaków z dzieciństwa. Właścicielem znaku jest Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego. Produkty oznaczone certyfikatem Jakość Tradycja są wytwarzane z surowców produkowanych zgodnie z Dobrą Praktyką Rolniczą, Dobrą Praktyką Hodowlaną i z Dobrostanem Zwierząt,  bez GMO. Cały proces od surowców po produkt finalny (traceability) jest kontrolowany przez Jednostki certyfikujące upoważnione przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Producenci, wytwarzający produkty wysokiej jakości ze znakiem Jakość Tradycja nie mają kłopotów z umieszczaniem ich na rynku, a zainteresowanie konsumentów sprzyja powiększaniu produkcji.

Unijne logo produkcji ekologicznej
bio

Unijne logo produkcji ekologicznej

Unijne logo produkcji ekologicznej potwierdza kontrolowaną jakość żywności organicznej. Produkcja odbywa się bez zastosowania środków ochrony roślin, sztucznych nawozów i GMO.

Unijne logo produkcji ekologicznej trafia wyłącznie na te artykuły spożywcze, które zgodnie z surowymi wytycznymi Unii Europejskiej w co najmniej 95% pochodzą z kontrolowanych upraw biologicznych. Produkty BIO nie dopuszczają stosowania GMO. Zwierzęta muszą być hodowane zgodnie z zasadami produkcji ekologicznej, tzn. mieć do dyspozycji odpowiedni wybieg i schronienie oraz być karmione wyłącznie paszą ekologiczną bez dodatku antybiotyków czy stymulatorów wzrostu. Certyfikowane ekologiczne gospodarstwa rolne są co roku sprawdzane przez niezależnych rzeczoznawców.

Unijne logo produkcji ekologicznej potwierdza kontrolowaną jakość ekologiczną naszych produktów marki Gut Bio.

Więcej informacji na stronie.

Produkt Polski
produkt-polski

Produkt Polski

Znak Produkt Polski powstał aby wyjść naprzeciw potrzebom konsumentów i ułatwić podejmowanie codziennych decyzji zakupowych. Produkty oznakowane logo Produkt Polski oznaczają że surowce wykorzystane do produkcji pochodzą z Polski oraz cała produkcja również odbywa się w Polsce. Wyjątkiem są produkty przetworzone, w których dopuszcza się wykorzystanie do 25% składników importowanych (w stosunku do masy produktu) jeżeli nie są one produkowane w Polsce.

Produkt Polski to logotyp ustawowy potwierdzający pochodzenie surowców, oraz miejsca produkcji. Wybierając produkty oznaczone tym logo wspierasz polskie zakłady produkcyjne, które opierają swoją produkcję na polskich surowcach.

Więcej informacji na stronie.

Chroniona Nazwa Pochodzenia
chroniona-nazwa-pochodzenia

Chroniona Nazwa Pochodzenia

To nazwa określająca produkt:

  • który pochodzi z danego miejsca, regionu;
  • którego szczególne środowisko geograficzne ma wpływ na jakość i charakterystyczne cechy produktu;
  • którego każdy z etapów produkcji ma miejsce w określonym regionie.

Chronione produkty z określonego regionu to m.in. szynka parmeńska z Włoch czy ser feta z Grecji.

Więcej informacji na stronie.

Chronione Oznaczenie Geograficzne
chronione-oznaczenie

Chronione Oznaczenie Geograficzne

oznacza nazwę określonego miejsca lub regionu, która ma służyć do identyfikacji produktu spożywczego:

  • który pochodzi z określonego regionu, miejsca;
  • którego pochodzenie geograficzne wpływa na jakość produktu;
  • którego co najmniej jeden etap produkcji ma miejsce w określonym regionie.

Produkty oznaczone logo Chronionego Oznaczenie Geograficzne to m.in. kiełbaski norymberskie.

Więcej informacji na stronie.

Gwarantowana Tradycyjna Specjalność
tradycyjna-specjalnosc

Gwarantowana Tradycyjna Specjalność

Gwarantowana Tradycyjna Specjalność oznacza produkty:

  • o specyficznym charakterze, czyli właściwościach które odróżniają go od innych produktów w zakresie danej kategorii,
  • o specyficznej nazwie, charakterystycznej dla danego produktu
  • oraz które zostały wyprodukowane w oparciu o tradycyjne sposoby produkcji lub cechując się tradycyjnym składem surowcowym. 

Logotyp Gwarantowana Tradycyjna Specjalność umieszczany jest na tradycyjnych produktach jak np. mozzarella.

Więcej informacji na stronie.

Bez GMO
gmo

Bez GMO

Znak Bez GMO powstał aby ujednolicić sposób znakowania żywności wolnej od organizmów modyfikowanych genetycznie (GMO). Ujednolicony system znakowania ma na celu ułatwienie konsumentom identyfikacji produktów na półkach sklepowych.

Logo Bez GMO stosuje się w przypadku żywności pochodzenia roślinnego. W przypadku produktów, które składają się z co najmniej dwóch składników i które nie zawierają surowców pochodzenia zwierzęcego, które zostały wyprodukowane bez stosowania organizmów modyfikowanych genetycznie.

Więcej informacji na stronie.

Wyprodukowano bez stosowania GMO
bez-gmo

Wyprodukowano bez stosowania GMO

Znak Wyprodukowano bez stosowania GMO powstał, aby ujednolicić sposób znakowania żywności wolnej od organizmów modyfikowanych genetycznie (GMO). Ujednolicony system znakowania ma na celu ułatwienie konsumentom identyfikacji produktów na półkach sklepowych.

Logo Wyprodukowano bez stosowania GMO stosuje się w przypadku produktów pochodzenia zwierzęcego, które składają się z co najmniej dwóch składników i które zostały wyprodukowane bez stosowania organizmów modyfikowanych genetycznie.

Więcej informacji na stronie.

Aquaculture Stewardship Council
asc

Aquaculture Stewardship Council

Aquaculture Stewardship Council to niezależna, globalna organizacja non-profit, która przyznaje znak ASC produktom pochodzącym ze zrównoważonej hodowli ryb i owoców morza. ASC wywodzi się z ogólnoświatowych Dialogów o akwakulturze zainicjowanych w 2009 roku przez międzynarodową organizację na rzecz ochrony środowiska- WWF, które miały na celu opracowanie zrównoważonych standardów hodowli ryb. We współpracy z ekologami, przedstawicielami rządów, hodowcami ryb oraz innymi zainteresowanymi podmiotami, opracowywano na przestrzeni lat szczegółowe kryteria i standardy kontroli do przyznawania odznaczenia ASC. Do standardów tych należy m.in. przestrzeganie rygorystycznych przepisów w dziedzinie ochrony środowiska i odpowiedzialności społecznej (np. pełna identyfikowalność pochodzenia pasz), odpowiedzialność względem pracowników i społeczności lokalnej, odpowiednie zarządzanie zasobami wodnymi i odpadami, określona gęstość obsady oraz surowe wymagania co do jakości wody.

Dolphin Safe
Dolphin-Safe

Dolphin Safe

Światowy znak Earth Island Institute został utworzony w 2001 roku przez amerykański Earth Island Institute (EII) i dotyczy tuńczyka odławianego w sposób zrównoważony. Certyfikowane zostaje tylko to rybołówstwo, które przy wyławianiu nie zagraża delfinom i uczestniczy w międzynarodowym programie monitoringu. Cały łańcuch dostaw - od statku rybackiego przez obróbkę aż po sprzedaż tuńczyka, jest regularnie i kompleksowo kontrolowany przez pracowników EII.

Ponadto międzynarodowy program monitorowania obejmuje zakaz połowów tuńczyka z użyciem sieci dryfujących i przez otaczanie, wymaga też stosowania środków bezpieczeństwa mających chronić delfiny.

Fairtrade
fairtrade

FAIRTRADE

Produkty oznaczone symbolem Fairtrade pochodzą ze Sprawiedliwego Handlu. Celem jest wspieranie drobnych rolników i pracowników w krajach rozwijających się takich jak Afryka, Azja i Ameryka Łacińska oraz poprawianie ich pozycji na światowym rynku w sposób zrównoważony. Przy przyznawaniu znaku spełnione muszą być międzynarodowe standardy Fairtrade, które obejmują szeroko zakrojone aspekty społeczne, ekonomiczne i ekologiczne. Należy do nich np. kupowanie produktów z uwzględnieniem minimalnych cen Fairtrade i uiszczanie premii Fairtrade, zakaz nielegalnej pracy dzieci i przestrzeganie kryteriów ochrony środowiska (m.in. zakaz stosowania pestycydów i nasion zmodyfikowanych genetycznie). Premia Fairtrade umożliwia realizację projektów społecznych, np. budowanie studni, szkół lub szpitali, a także inwestycje w infrastrukturę lokalną.

Global Coffee Platform (GCP)
global-coffee

Global Coffee Platform (GCP)

Global Coffee Platform Platform (dawniej 4C Association) jest inicjatywą zrzeszającą interesariuszy sektora kawowego. Rolnicy, stowarzyszenia, eksporterzy, hurtownicy, jak również palarnie i sprzedawcy detaliczni wspólnie pracują nad polepszeniem warunków ekonomicznych, socjalnych i ekologicznych podczas produkcji i obróbki kawy, skupiając się szczególnie na drobnych rolnikach ich rodzinach i pracownikach. Celem GCP jest polepszenie warunków bytu i zapewnienie perspektyw ludziom trudniącym się uprawą kawy i jej ekosystemom. Cele te mogą być osiągnięte poprzez wdrożenie kodeksu Baseline Coffee Code którego kryteria i wytyczne wymagają wdrożenia zasad zrównoważonego rozwoju podczas produkcji i obróbki kawy. Kodeks ten wspiera narodowe strategie zrównoważonego rozwoju i może być użyty przez interesariuszy wzdłuż łańcucha wartości kawy. Baseline Coffee Code składa się z 27 zasad i 10 "nieakceptowalnych praktyk" podczas zrównoważonej uprawy kawy. Te bazują głównie na podstawach konwencji Międzynarodowej Organizacji Pracy oraz Konwencji Prawa Człowieka ONZ. Wyróżniono następujące nieakceptowalne praktyki:

 

  1. Najgorsze formy pracy nieletnich
  2. Praca przymusowa i handel ludźmi
  3. Zakaz zrzeszania i stowarzyszania się
  4. Przymusowe wykorzystywanie
  5. Brak odpowiednich warunków mieszkaniowych pracowników
  6. Brak dostępu pracowników do wody pitnej
  7. Wykarczowanie lasów lub zniszczenie cennych przyrodniczo zasobów naturalnych
  8. Stosowanie zakazanych pestycydów
  9. Stosowanie organizmów genetycznie zmodyfikowanych
  10. Stosowanie wątpliwych praktyk biznesowych, jak np. korupcja

 

Tzw. kodeks postępowania 4C (4C Code of Conduct) kieruje się kryteriami Kodeksu Baseline Coffee Code GCP. Producenci kawy, którzy przestrzegają kodeksu, mogą być sprawdzani przez niezależną instytucję kontrolingową, tym samym uzyskują pozwolenie na sprzedaż swojej kawy z symbolem 4C. Niezależne kontrole w Niemczech przeprowadza organizacja Coffee Assurance Services GmbH.

 

Grupa Przedsiębiorstw ALDI Nord jest członkiem GCP (dawniej 4C Association) od 2009 roku i pozyskuje surowiec kawy od plantatorów, którzy produkują swoją kawę w zgodzie z kodeksem postępowania 4C. Dzięki temu ALDI Nord wspólnie z GCP wspiera zrównoważony rozwój sektora kawy.

 

Więcej informacji dot. zaangażowania ALDI Nord w zrównoważony rozwój kawy i międzynarodowej polityki zakupowej kawy znajdziecie Państwo tutaj.

Kontrolowany, alternatywny chów zwierząt (KAT)
kontrolowany-chow

Kontrolowany, alternatywny chów zwierząt (KAT)

Stowarzyszenie na rzecz kontrolowanych, alternatywnych form chowu zwierząt KAT (z niem. Kontrollierte alternative Tierhaltung) działa od 1995 roku i jest ważną instytucją kontrolującą hodowlę kur. Organizacja przeprowadza testy jakościowe i sprawdza pełną identyfikowalność na całej długości łańcucha produkcji. W kompleksowych wytycznych KAT uwzględniono zapisy zawarte w niemieckim rozporządzeniu dotyczącym chowu kur, a także aspekty ochrony zwierząt związane z hodowlą ekologiczną, chowem ściółkowym i wolnym wybiegiem. Kryteria KAT wykraczają poza przepisy prawa i są regularnie kontrolowane przez akredytowane instytuty badawcze. Aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa i przejrzystości dla całego łańcucha produkcji, stowarzyszenie KAT opracowało centralny instrument identyfikowalności i gwarancji pochodzenia oparty na bazie danych. W bazie danych KAT rejestrowane są wszystkie ruchy towaru, czyli jaj. Dzięki dziewięcio- lub dziesięciopozycyjnej kombinacji liter i cyfr zamieszczonej na jajku konsument może dowiedzieć się z jakiej formy chowu, jakiego kraju i jakiego zakładu pochodzą jaja.

Marine Stewardship Council (MSC)
msc

Marine Stewardship Council (MSC)

MSC (Marine Stewardship Council) jest niezależną międzynarodową organizacją pozarządową, światowym liderem programu certyfikacji na rzecz zrównoważonego rybołówstwa. MSC wraz z naukowcami, rybakami oraz organizacjami ekologicznymi opracowała standardy środowiskowe w zakresie zrównoważonego rybołóstwa. Oznacza to, że dzięki MSC, rybacy na całym świecie wiedzą jak łowić dziko żyjące populacje ryb, aby nigdy nie zabrakło ich w morzach i oceanach. Misją MSC jest wykorzystanie niebieskiego certyfikatu MSC i programu certyfikacji MSC, aby przyczynić się do utrzymywania mórz i oceanów w dobrej, stabilnej kondycji. Program certyfikacji to ocena rybaków pod kątem sposobu dokonywania przez nich połowów. Jeżeli są zgodne ze standardami MSC rybacy mogą oznaczać swoje ryby niebieskim certyfikatem MSC. Odpowiednie standardy muszą spełnić również producenci. Niebieskim znakiem MSC mogą zostać oznaczone jedynie produkty z dzikich ryb lub owoców morza, pochodzących z certyfikowanych połowów, które spełniają rygorystyczne Standardy Zrównoważonego Rybołówstwa. Niebieski certyfikat MSC gwarantuje, że produkty pochodzą ze zrównoważonych połowów, a kupowana przez nas ryba pochodzi ze stabilnych i dobrze zarządzanych łowisk.

 

Więcej informacji: www.msc.org/pl.

Rainforest Alliance Certified®
Rainforest-alliance

Rainforest Alliance Certified®

Międzynarodowa organizacja na rzecz ochrony środowiska Rainforest Alliance została utworzona w 1987 roku, by przeciwdziałać postępującemu niszczeniu lasów deszczowych. Pieczęć z zieloną żabą znajdziemy na takich produktach jak jak np. kawa, kakao, herbata, banany czy owoce cytrusowe, które pochodzą z gospodarstw zarządzanych w sposób zrównoważony. Rolnicy jak i związki producentów muszą spełniać surowe kryteria środowiskowe, społeczne i ekonomiczne. Uczciwe warunki pracy dla pracownic i pracowników, dostęp do edukacji, ochrona zasobów naturalnych oraz dzikich zwierząt, są tutaj tak samo brane pod uwagę jak pełna identyfikowalność surowców.

UTZ
UTZ

UTZ

Certyfikat UTZ Certified został powołany do życia w Holandii w 2002 roku. Jego celem jest zrównoważone wspieranie rolników w Ameryce Południowej i Afryce, aby stworzyć dla ich rodzin lepsze perspektywy na przyszłość. W ramach licznych programów kształcenia (również ustawicznego) rolnicy otrzymują dostęp do szkoleń teoretycznych i praktycznego wsparcia w dziedzinie dobrych praktyk rolniczych i biznesowych. Aby chronić naturalne zasoby pól uprawnych, wspierane jest też stosowanie ekologicznych środków podczas uprawy i żniw. Te różnorodne rozwiązania podnoszą nie tylko jakość surowców, ale także efektywność upraw i zyski rolników.

Certyfikaty - produkty nonfood

Błękitny Anioł
blekitny-aniol

Błękitny Anioł

Błękitny Anioł (Blauer Engel) to znak, którym od 1978 roku wyróżniane są w Niemczech produkty szczególnie przyjazne dla środowiska.

Ten najstarszy niemiecki znak ekologiczny jest przyznawany przez Państwowy Urząd Ochrony Środowiska, odpowiedzialny za środowisko, ochronę przyrody i bezpieczeństwo nuklearne, przez Niemiecki Instytut Jakości i Oznaczeń RAL GmbH oraz Radę Środowiskową Certyfikatu (Jury Umweltzeichen). Do kryteriów uwzględnianych podczas przyznawania znaku należy m.in. możliwość recyklingu i cechy ekologiczne, trwałość oraz aspekty ochrony zdrowia i BHP. 

Dekra geprüft
dekra

Dekra geprüft

Dekra to jednostka certyfikująca w dziedzinie bezpieczeństwa, specjalistycznych audytów, certyfikacji systemów zarządzania, badania i certyfikacji wyrobów, rozwoju personelu oraz inspekcji i nadzorów technicznych, rzeczoznawstwa i nadzorów inwestycyjnych. W przypadku produktów NON-FOOD najczęściej znajdziemy go na kosmetykach samochodowych i elementach pojazdów oraz na produktach małego AGD.

Ecolabel
Ecolabel

Ecolabel

Dobrowolny certyfikat Ecolabel przyznawany przez Komisję Europejską zarówno produktom jak i usługom, których cały cykl życia ma jak najmniejszy wpływ na środowisko naturalne. 

Każdy towar lub usługa posiadający oznakowanie ekologiczne EU Ecolabel spełnia szereg rygorystycznych wymagań środowiskowych i użytkowych. Może dotyczyć następującego asortymentu: kosmetyki, farby, nawozy, środki czystości, papier, artykuły ogrodnicze (substraty), tekstylia, odzież, obuwie, meble, materace, komputery, sprzęt RTV i AGD, pokrycia podłogowe.

Forest Stewardship Council® (FSC®)
fsc

Forest Stewardship Council® (FSC®)

Znakiem FSC oznaczane są drewno i produkty drewniane, które pochodzą z odpowiedzialnej gospodarki leśnej, spełniającej obowiązujące na całym świecie standardy środowiskowe i społeczne. Certyfikacja obejmuje dziesięć kryteriów zrównoważonego rozwoju, które musi spełniać produkt drewniany lub papierowy. Należą do nich m.in. możliwość pełnej identyfikowalności łańcucha produkcji drewna; surowiec nie może pochodzić z lasów wymagających ochrony ani terenów chronionych, a przy jego pozyskiwaniu muszą być szanowane prawa ludności rdzennej i musi być zapewniona długotrwała równowaga ekologiczna terenu leśnego.

 

Organizacja FSC powstała w 1993 roku w następstwie konferencji środowiskowej w Rio de Janeiro jako niezależna, pozarządowa organizacja non-profit. Dziś certyfikaty FSC można spotkać w ponad 80 krajach, a sama instytucja jest obecna w ponad 40 krajach za pośrednictwem własnych organizacji. Certyfikaty mogą być przyznawane wyłącznie przez organizacje, które dysponują akredytacją FSC International.

Program certyfikowania zrównoważonej gospodarki leśnej (PEFC)
pefc

Program certyfikowania zrównoważonej gospodarki leśnej (PEFC)

PEFC to światowy program certyfikowania lasów. Produkty z drewna i papieru, które są oznaczone logo PEFC, pochodzą z ekologicznej, ekonomicznej i zrównoważonej gospodarki leśnej, czyli z systemu leśnictwa przyjaznego naturze. Standardy programu określają m.in. zakaz wyrębu lasu i stosowania pestycydów, szczególne uwzględnienie parków krajobrazowych i innych obszarów będących pod ochroną, a także zwierząt i roślin zagrożonych wyginięciem. Cała linia produkcyjna, od certyfikowanego drzewostanu aż do gotowego wyrobu drewnianego lub papierniczego, jest w pełni identyfikowalna i nieustannie kontrolowana.

Technische Überwachungs-Vereine (TÜV)
tuv

Technische Überwachungs-Vereine (TÜV)

Certyfikaty ośrodków TÜV dla artykułów technicznych to dodatkowe potwierdzenie ich jakości, bezpieczeństwa oraz użyteczności.

Ośrodki TÜV (Stowarzyszenia Nadzoru Technicznego) na zlecenie producentów kontrolują produkty techniczne zarówno pod kątem ich dopuszczalności do ruchu i bezpieczeństwa, jak i zgodności z wymogami ustawowymi. Do najbardziej znanych niemieckich organizacji TÜV należą TÜV SüdTÜV Nord i TÜV Rheinland. Certyfikaty określonej placówki TÜV mogą być umieszczane wyłącznie na produktach, które pomyślnie przeszły jej testy.

Vegan Trademark
vegan

Vegan Trademark

Znak ekologiczny Vegan najczęściej umieszczany jest na artykułach niespożywczych (non food). Potwierdza on, że produkt nie zawiera żadnych składników pochodzenia zwierzęcego lub odzwierzęcego. 

To założenie obejmuje zarówno takie obszary powstawania produktów, jak surowce, proces produkcji, jak i produkt końcowy. Artykuł ze znakiem Vegan nie może być testowany na zwierzętach oraz oznacza, że produkt jest wolny od składników roślinnych z upraw genetycznie modyfikowanych. Symbolem ekologicznym Vegan Society mogą zostać oznaczone kosmetyki, środki czystości, usługi, ale także i produkty spożywcze. Znak Vegan przyznawany jest przez Towarzystwo Wegańskie (ang. Vegan Society).

Inicjatywy

ALDI Transparency Code
aldi-transparency-code

ALDI Transparency Code

Kod Identyfikowalności ALDI spełnia założenia polityki CR ALDI Nord, tj. angażowanie się w identyfikowalność i transparentność naszego łańcucha dostaw. Dzięki niemu możliwe jest uzyskanie informacji na temat pochodzenia danego produktu. Informacje dot. pochodzenia uzyskają Państwo skanując smartfonem znajdujący się na opakowaniu kod QR lub w internecie wpisując na stronie identyfikowalnosc.aldi.pl Kod Identyfikowalności ALDI.

Inicjatywa „Sustainable Cleaning”
sustainable-cleaning

Inicjatywa „Sustainable Cleaning”

Inicjatywa "Sustainable Cleaning" to europejska, dobrowolna inicjatywa branży środków piorących i czyszczących, która wspiera zrównoważony rozwój i działania ekologiczne..

W ramach Inicjatywy Sustainable Cleaning od 2005 roku istnieje Karta Zrównoważonego Czyszczenia. Zobowiązując się do jej przestrzegania, przedsiębiorstwa zapewniają równocześnie o prowadzeniu zrównoważonych działań w aspektach ekologicznych, ekonomicznych i społecznych. Dotyczy to bezpieczeństwa konsumentów, ochrony środowiska oraz innowacyjności w zakresie produkcji środków piorących i czyszczących. Informacje dla konsumentów umieszczone na opakowaniach, pomagają zapewnić bezpieczne i przyjazne dla środowiska użytkowanie produktów. Karta Zrównoważonego Czyszczenia, funkcjonująca w ramach Inicjatywy Sustainable Cleaning, jest cyklicznie aktualizowana przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Producentów Mydeł, Detergentów i Środków Czystości (A.I.S.E.).

Przypomnienie o

Błąd! Przepraszamy, wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Czy chcesz aby Cię powiadomić, kiedy przedmiot będzie dostępny? *

Potwierdzenie przypomnienia *

Dzień przypomnienia
Dwa dni wcześniej
Jeden dzień wcześniej
W dniu oferty
Godzina
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Uwagi
  • Aby skorzystać z naszej bezpłatnej usługi przypominania, prosimy najpierw o Twoje potwierdzenie. W tym celu prosimy podać adres e-mail i / lub numer telefonu i kliknąć „Aktywuj przypominanie". W zależności od wybranej formy kontaktu (e-mail, SMS), otrzymasz link aktywacyjny. Aby aktywować usługę przypominania, prosimy kliknąć w link w otrzymanej wiadomości. Potwierdzenie to nie będzie wymagane ponownie w przyszłości.
  • Prosimy uzupełnić pola oznaczone *.
  • Aby przesłać ten formularz, prosimy zaakceptować pliki cookie w ustawieniach zabezpieczeń przeglądarki.
  • Wysyłanie SMS-ów jest możliwe tylko w krajowej sieci komórkowej.
  • Przypomnienie może być wysłane tylko wtedy, gdy wybrana data jest w przyszłości i po pomyślnym uwierzytelnieniu Twojego adresu e-mail lub numeru telefonu.
  • Twój adres e-mail i numer telefonu komórkowego są wykorzystywane w celu wysłania powiadomienia o wybranym artykule i przechowywane, aby zachować potwierdzone uwierzytelnienie przy korzystaniu z tej usługi przez Ciebie w przyszłości. W dowolnym momencie możesz zrezygnować z subskrypcji / usunąć dane poprzez „ formularz rezygnacji z usługi przypominania”. Pamiętaj, że aktywacja usługi przypominania jest dozwolona tylko w przypadku, gdy sam jesteś odbiorcą.
div>

Niedostępne

Oferta już wygasła

Aktywacja przypominania!

Potwierdzenie przypomnienia

Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)

Wymagana aktywacja wiadomości (SMS)

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail / SMS)

Na podany adres e-mail została wysłana wiadomość, aby potwierdzić Twój adres e-mail. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany numer został wysłany SMS, aby potwierdzić Twój numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

Na podany adres e-mail i numer zostały wysłane wiadomości, aby potwierdzić Twój adres e-mail i numer telefonu. Prosimy kliknąć w link w wiadomości. Jeśli strona z potwierdzeniem się nie otworzy, prosimy skopiować link i wkleić go w przeglądarce.